فصلنامه تخصصی دانش آزمایشگاهی ایران با پذیرش و انتشار مقاله‌های حوزه آزمایشگاهی، زمینه را برای توسعه دانش و ارتقای کاربردی این حوزه فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، یکی از رویکردها و اقدامات شبه آزمایشگاهی در کنار حمایت از پژوهشگران، شرکت‌های دانش‌ بنیان و خلاق و فعالان دانشگاهی، توسعه دانش و معرفی تازه‌ترین دستاوردهای فناورانه و نوآورانه در حوزه آزمایشگاهی کشور است.

 

بر اساس همین ضرورت، فصل‌نامه تخصصی دانش آزمایشگاهی ایران به صورت مستمر با هدف انتشار تازه‌ترین یافته‌های این حوزه منتشر می‌شود. در این فصل نامه که تا کنون 32 شماره از آن منتشر شده است، مقاله‌ های حوزه آزمایشگاهی جایگاهی ویژه داشته و به انتشار تحقیقات و پژوهش‌های علمی پژوهشگران در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی می‌پردازد.

 

یکی از مزایای این فصل‌نامه نسبت به دیگر نشریات علمی و تخصصی این است که رویکردی کاربردی و آزمون‌محور دارد و  به خلأ‌ها و کاستی‌های حوزه عملی آزمایشگاهی وارد شده است. بر همین اساس، ترویج روش‌های نوآورانه، استفاده بهینه از تجهیزات آزمایشگاهی و استفاده کارآمد از دستگاه‌ها یکی از وجوه تمایز این فصل‌نامه به شمار می‌رود.

 

بستری برای ارتقای دانش فعالان آزمایشگاهی و فناوری‌های پیشرفته

فصل‌نامه تخصصی دانش آزمایشگاهی ایران با انتشار این مقاله‌ها به مرجعی قابل اعتماد از دانش و تجربیات آزمایشگاهی تبدیل شده است و تلاش می‌کند مقالات تخصصی با کیفیت بالا و مرتبط با توانمندی‌های دستگاهی و همچنین توسعه آنها را در قالب محتوای دیجیتال منتشر کند.

 

با نگاه شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برای ایجاد بستری تعاملی میان مجموعه‌های آزمایشگاهی‌ و تحقیقاتی، زمینه تعامل و ارتباط دانشی و تجربی با استفاده از ظرفیت‌های موجود آزمایشگاهی، از اولویت‌هایی هستند که در این فصل‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

 

فعالان حوزه آزمایشگاهی از جمله تکنسین‌های آزمایشگاه‌ها، پژوهشگران، دانشجویان، متخصصان آزمایشگاه‌ها و دانش‌پژوهان این حوزه جزو مخاطبان فصل‌نامه تخصصی دانش آزمایشگاهی ایران هستند.

 

علاوه بر مخاطبان تخصصی حوزه آزمایشگاهی، از دیگر حوزه‌های دانش و فناوری مانند شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، محققان بخش عمومی، خصوصی، متخصصان حوزه‌های فناوری نانو، زیست‌فناوری، محیط زیست، انرژی، سلول‌های بنیادی، حمل و نقل پیشرفته، فناوری‌های دریایی و هوافضا و غیره از دیگر مخاطبان این فصل‌نامه به شمار می‌آیند.

 

نحوه پذیرش مقاله در فصلنامه تخصصی دانش آزمایشگاهی ایران

فصل‌نامه تخصصی دانش آزمایشگاهی ایران در راستای توسعه و ترویج دانش و تجربیات حوزه آزمایشگاهی، از مقاله‌های پژوهشگران و متخصصان و دانشگاهیان در حوزه‌های مرتبط استقبال می‌کند.

 

پژوهش‌ها و مقالاتی در حوزه‌هایی محوری چون «روش‌های نوآورانه کاربری تجهیزات آزمایشگاهی»، «ارتقا یا بهبود روش‌های پیشین کار با تجهیزات آزمایشگاهی»، «ارائه روش‌های نوآورانه مشخصه‌یابی با تجهیزات آزمایشگاهی»، معرفی قابلیت‌های تجهیزات آزمایشگاهی»و «روش‌های آماده‌سازی نمونه‌ها برای انجام آزمون با تجهیزات آزمایشگاهی» در فصل‌نامه دانش آزمایشگاهی ایران پذیرفته و منتشر می‌شوند.

 

برای پذیرش و انتشار مقاله‌ها، کاربردی بودن روش ارائه شده و توجه به یک تجهیز آزمایشگاهی جزو اولویت‌های انتشار مقاله به شمار می‌رود؛ همچنین توجه به استانداردها و انجام اقدامی در راستای ارتقای استانداردها و مقایسات بین‌ آزمایشگاهی نیز در انتشار مقالات مورد توجه قرار دارد.

 

فصلنامه تخصصی دانش آزمایشگاهی ایران، از مقاله‌های پژوهشگران، محققان و دانشگاهیان در حوزه‌های مرتبط استقبال می‌کند و علاقمندان می‌توانند مقاله‌های خود را در پایگاه اینترنتی فصلنامه تخصصی دانش آزمایشگاهی ایران ثبت نمایند.

 

فصلنامه دانش آزمایشگاهی ایران به صورت الکترونیکی منتشر می شود و علاقمندان به قالب‌های گوناگون این فصل‌نامه از طریق پایگاه اینترنتی فصلنامه دسترسی دارند. این دسترسی شامل متن کامل مقالات، در قالب فایل نسخه الکترونیکی بوده و از قابلیت مشاهده صفحات فصل‌نامه بر روی تلفن‌های همراه و رایانه برخوردار است.

 

کلمات کلیدی : فصلنامه دانش آزمایشگاهی ایران,مقاله,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code