سومین وبینار آموزشی تخصصی ژنتیک در مطالعات باستانی توسط پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، یافته­ های حاصل از کاوش­ های باستان شناسی پرسش‌ها و ابهام‌هایی را در ذهن ایجاد می‌کند که شناخت و تجزیه و تحلیل آن‌ها می‌­تواند به تعیین سمت و سوی پژوهش ­های زیستی در دوره ­های مختلف تاریخی و در شاخه­ های متعدد بیانجامد.

 

نقش پژوهش‌های زیستی در مطالعات و پژوهش‌های تاریخی و باستان شناسی حائز اهمیت بالایی است و بر همین اساس، کارگروه زیست‌ فناوری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با همکاری پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی -فرهنگی زمینه را برای افزایش دانش و توانمندی پژوهشگران و توسعه مطالعات در این حوزه فراهم کرده است.

 

شناخت صحیح و انتخاب متناسب هر کدام از رشته ­های زیستی برای هریک از حوزه‌های باستان شناسی می­ تواند راه گشا باشد. بر همین اساس سومین دوره وبینار تخصصی بین‌ المللی ژنتیک در مطالعات باستانی 16 تا 17 مرداد ماه 1400 از ساعت 10 تا 12 با حضور 4 استاد متخصص در زمینه های مرمت آثار تاریخی-فرهنگی، پالئوپاتولوژی، سلولی- تکوینی و ژنتیک مولکولی برگزار می شود.

 

همچنین علوم زیستی بخشی از مطالعات اصلی در حوزه حفاظت از آثار تاریخی است که توجه به این موضوع در پژوهش‌های مرمت‌گران می تواند دیدگاه و رویکردی متفاوت در این زمینه را رقم بزند.

 

بر همین اساس در این دوره مجازی و بین‌المللی به محورها و موضوعاتی چون مطالعات کاربردی علوم زیستی در حفاظت از میراث فرهنگی، بررسی ساختار مولکولی DNA، روش استخراج و تحلیل داده های ژنتیکی و نیز بیان انواع نقص های ژنتیکی پرداخته خواهد شد.

 

شرکت در این وبینار رایگان است و علاقمندان می‌توانند با استفاده از لینک وبینار در کارگاه‌های آموزشی یادشده، شرکت کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند با شماره‌های 09024234975 یا 09127616772 تماس حاصل کنند.

 

شایان ذکر است که اولین وبینار با موضوع بیوآرکئولوژی و روش های استخراج DNA از استخوان های باستانی در اسفندماه سال 99 و دومین وبینار با موضوع بافت شناسی استخوانی و مطالعات آنتوژنی و بررسی ساختار سیستم اسکلتی در اردیبهشت ماه سال 1400 برگزار شده است.

 

 

 

کلمات کلیدی : برگزاری دوره آموزشی,باستان شناسی,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,کارگروه‌های تخصصی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code