خشک کن انجمادی ساخت داخل که قابلیت پایین آوردن دما تا منفی 90 درجه را دارد، به کمک صنایع غذایی و دارویی آمد.

علی خوش فطرت مدیرعامل شرکت زیست فرآیند تجهیز سهند با اشاره به تولید این محصول ایران‌ساخت گفت: انجماد و خشک کردن درخلا، فناوری پیشرفته ای است که در مقایسه با روش خشک کردن معمولی، مواد غذایی منجمد تولید شده توسط لیوفیلیزر تضمین کیفیت طولانی مدت دارد.

 

روشی نوآورانه برای حفظ کیفیت مواد

خشک ‌کردن انجمادی به صورت کلی فرآیندی است که در طی آن ماده‌ای را منجمد می‌کنند و سپس با کاهش فشار سامانه، آب منجمد درون ماده مورد نظر را به‌طور مستقیم به بخار تبدیل می‌کنند. از این فرآیند برای افزایش مدت نگه‌داری مواد غذایی و دارویی و هم‌چنین آسان کردن حمل و نقل آن‌ها بهره می ‌برند.

 

در خشک کردن انجمادی دمای محصول را طی فرآیند به اندازه کافی کم نگه می دارند تا از تغییر در ظاهر و ویژگی های محصول خشک شده جلوگیری کنند. خشک کردن انجمادی یک روش عالی برای حفظ کیفیت طیف گسترده ای از مواد حساس به گرما مانند پروتئین، میکروب، داروها، بافت‌ها و پلاسما است، به دلیل کم بودن درجه حرارت استفاده شده در این فرآوری، محصولی با کیفیت بالا تولید می شود.

 

 

خشک‌کن انجمادی به کمک صنایع غذایی و دارویی آمد

 

در دستگاه های خشک کن انجمادی از روش های مختلفی برای انجماد محصول استفاده می کنند. انجماد را می توان در فریزر، فریزر پوسته یا روی یک قفسه در خشک کن انجمادی انجام داد.

 

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که دستگاه خشک کن انجمادی تولید شده در شرکت زیست فرآیند تجهیز سهند یک دوم نمونه خارجی قیمت دارد، گفت:  خشک کن انجمادی ساخت داخل تا دمای منفی 90 درجه می تواند عملیات انجماد را انجام دهد که چنین عملی برای نخستین بار در کشور طراحی شده است و به‌واسطه ساخت این دستگاه حدود 10 فرصت شغلی نیز ایجاد شده است.

 

 

کلمات کلیدی : نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت,خشک‌کردن,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری,شرکت دانش بنیان

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code