یک شرکت دانش‌ بنیان توانسته محصولی طراحی کند که به‌عنوان دستگاه پایه‌ای برای پایدارسازی ذرات نانو در آب و روغن استفاده می‌شود.

علیرضا شهیدی مدیرعامل شرکت دانش‌ بنیان توسعه فناوری مافوق صوت با بیان اینکه دستگاه همگن‌ساز مافوق صوت دو مدل آزمایشگاهی و صنعتی دارد، گفت: این محصول به‌عنوان دستگاه پایه‌ای در حوزه نانو فناوری کارکرد دارد.

 

دستگاه همگن‌ساز مافوق صوت یا هموژنایزر التراسونیک یک همزن بسیار قدرتمند است که می‌تواند از ذرات نانو در آب و روغن مخلوط پایدار تهیه کند و باعث تسریع واکنش‌های شیمیایی شود.

 

هموژنایزر التراسونیک 200 وات یک دستگاه در مقیاس کوچک و آزمایشگاهی است که برای کاربردهای با حجم کم، 5 الی 50 سانتی‌متر مکعب طراحی و تولید شده است. این دستگاه در فرکانس کاری 20 کیلوهرتز تنظیم شده و قابلیت اعمال توان‌های خروجی متفاوت با شدت‌های مختلف را دارا است.

 

محصول 400 وات نیز یک دستگاه در مقیاس کوچک و آزمایشگاهی است اما با آن می‌توان پروژه‌های بزرگ و ایده‌های جدید و خلاقانه را به حقیقت و اجرا نزدیک کرد. این دستگاه هم در فرکانس کاری 20 کیلوهرتز تنظیم شده و قابلیت اعمال توان‌های خروجی متفاوت با شدت‌های مختلف را دارد.

 

یکی از روش‌هایی که امروزه مورد توجه پژوهشگران، اندیشمندان و صنعتگران قرار گرفته است، استفاده از قدرت و انرژی امواج مافوق صوت برای تولید مواد نانومتری، تهیه دوغاب‌های پایدار، مخلوط کردن مواد با یکدیگر و استخراج عصاره‌های گیاهی است.

 

پایدارسازی ذرات نانو در آب و روغن، با محصولی ایران ساخت

 

این محصول با توجه به نیازهای صنعتی مشتریان نیز طراحی و ساخته شده است. همچنین این شرکت توانسته دستگاه‌هایی با توان‌های 1200 و 2000 وات تولید کند. هموژنایزر التراسونیک 2000 وات بر اساس فرکانس 20 کیلوهرتز و به‌صورت راکتور و پیوسته طراحی و ساخته شده است. از جمله کاربردهای آن می‌توان به همگن‌سازی، تولید بیودیزل، گوگردزدایی از گازوئیل و دیگر موارد تخصصی اشاره کرد.

 

این محصول قیمت پایین‌تری نسبت به نمونه‌های خارجی دارد و کیفیت آن در حد رقابت است. دستگاه همگن‌ساز مافوق صوت به کشورهای چین، ازبکستان و بولیوی صادر شده است.

 

 

کلمات کلیدی : نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,آزمون فناوری نانو

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code