رویداد «ارائه نیازهای فناورانه صنعت زعفران» با هدف پاسخگویی به چالش‌های فناورانه این صنعت برگزار می‌شود.

مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌ بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اقدام به برگزاری رویداد «ارائه نیازهای فناورانه صنعت زعفران» با هدف پاسخگویی به چالش‌های پیش روی این صنعت، در تاریخ 8 اسفندماه سال 1400 کرده است.

 

پاسخ گویی به چالش‌های فناورانه صنعت زعفران، بهره‌گیری از تخصص نخبگان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی، حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌ بنیان و خلاق، به‌ هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری در صنعت زعفران و فرآوری آن و برگزاری جلسات مذاکره پس از ارائه نیازها، مهم‌ترین اهدافی است که برای این رویداد در نظر گرفته شده است.

 

فرآوری اولیه زعفران (خشک کردن، بسته بندی، سورت کردن و بوجاری و غیره)، یکی از محورهای تعیین شده برای این رویداد فناورانه است. همچنین فرآوری ثانویه زعفران (استخراج اسانس، عصاره، مواد مؤثره و روغن های گیاهی و غیره) که یکی دیگر از نیازهای اصلی این صنعت است در رویداد فناورانه مذکور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

اتصال پاسخ‌های فناورانه به نیازهای صنعت زعفران؛ ایده‌های کاربردی جذب می‌شود

 

از دیگر محورهای تعیین شده برای این رویداد می‌توان به فرآوری نهایی (شامل محصولات بر پایه گیاهی مانند داروهای گیاهی، نوشیدنی گیاهی و صنایع آرایشی و بهداشتی و غیره) و معرفی محصولات با ارزش افزوده بالا در صنعت زعفران اشاره کرد.

 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات می توانند به سایت مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان مراجعه کنند.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,رویدادها,شرکت دانش بنیان,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code