یک شرکت دانش‌ بنیان با استفاده از فناوری نانو، مقاومت خوردگی سطوح مختلف را افزایش داده است.

هنگامیکه مواد فلزی در محیط خورنده قرار می‌گیرند، تمایل به واکنش‌های شیمیایی با هوا و یا آب از خود نشان می‌دهند و اثرات خوردگی بر روی سطوح این مواد نمایان می‌شود. تجهیزات فلزی فاقد هرگونه عامل و پوشش ضد خوردگی، ممکن است از داخل و خارج دچار زنگ‌زدگی شود که این امر به شرایط محیط و میزان قرارگیری آن‌ها در معرض هوا بستگی دارد. به همین دلیل تولید محصولاتی که بتواند خوردگی مواد فلزی را کاهش دهد ضروری است. 

 

شرکت دانش‌ بنیان نانو آریسا پوشش با درک نیاز صنایع به این محصول اقدام به تولید رنگ های ضدخوردگی و بادوام مبتنی بر فناوری نانو کرده است که در شرایط آب و هوایی نامساعد نیز قابلیت و کارایی خود را حفظ می‌کنند. مقاومت به خوردگی، مقاومت در برابر اشعه UV، مقاومت در برابر خراش، پایداری در برابر نفت، آب و هوا و چسبندگی به زیر لایه از جمله ویژگی‌های این رنگ‌های نانویی است.

 

این محصول در مکان‌هایی چون سطوح بالای خط آبخور شناورها، سطح عرشه، پوسته بیرونی و داخلی موتور اصلی و فرعی، پمپ ها و لوله ها، کاربرد دارند. دو نوع رنگ اپوکسی و آلکیدی ضدخوردگی توسط این شرکت عرضه شده است.

 

افزایش دوام محصولات صنعتی با رنگ های نانویی ضدخوردگی

 

معیارهای ضد خوردگی در محیط‌هایی با میزان بالای رطوبت، غبار و نمک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. روش‌های متعددی برای جلوگیری از خوردگی وجود دارد که موثرترین آن‌ها روش رنگ‌آمیزی سطوح است. در این روش رنگ‌های ضد خوردگی به عنوان یک مانع عمل کرده و از تماس بین ترکیبات شیمیایی و مواد خورنده با فلز میزبان جلوگیری می‌کنند.

 

فناوری نانو فرصت ایجاد پوشش‌هایی با خواص بالا را با اضافه کردن مقدار کمی از نانو مواد فراهم کرده و می‌توان با استفاده از نانو ذرات، روکش‌های مقاوم در برابر خوردگی تولید کرد. به‌عنوان‌مثال، می‌توان این نانو ذرات را در یک بستر آلی وارد کرده و مقاومت رنگ حاصل را افزایش داد.

 

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,آشنایی با فناوری نانو,انواع رنگ صنعتی و ضد خوردگی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code