پانزدهمین کارگاه اصول و کاربردهای فلوسایتومتری ویژه متخصصان سلولی و مولکولی، فعالان آزمایشگاهی، دانشجویان و پژوهشگران توسط شرکت سلول بافت آزما برگزار می‌شود.

فلوسایتومتری را می‌توان یکی از روش‌ها و تجهیزات پرکاربرد در آزمایشگاه‌های سلولی و مولکولی دانست. به زبان ساده، فلوسایتومتری ابزاری پیچیده است برای شناخت و اندازه‌گیری ویژگی‌های مختلفی از سلولی منحصر به فرد.

 

از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به بررسی سایز و گرانولوسیته سلول اشاره کرد، که در سوسپانسیون سلولی در دستگاه فلوسایتومتری اندازه‌گیری می‌شود. شناسایی چندین شاخص سلولی در زمانی کوتاه، بررسی شاخص هایی چون تقسیم سلول مرگ سلول، ناهنجاری های کروموزومی و حتی بیان ژن ها و به تصویر کشیدن و کمّی کردن چندین شاخص سلولی توسط فلوسایتومتری امکان پذیر شده است.

 

شرکت سلول بافت آزما، که بر بستر مدرسه فلوسایتومتری ایران کارگاه‌های آموزشی این حوزه را به صورت ماهانه برگزار می‌کند، 28 و 29 اردیبهشت ماه سال جاری، دوره آموزشی اصول و کاربردهای فلوسایتومتری را برگزار می‌کند. دانشجویان، پژوهشگران، متخصصان حوزه سلولی و مولکولی و کارشناسان آزمایشگاهی از مخاطبان بالقوه این کارگاه آموزشی به شمار می‌روند.

 

مخاطبان با اصول و کاربردهای فلوسایتومتری آشنا می‌شوند

 

ارائه جامعه اصول و روش‌های فلوسایتومتری در قالب کتاب

شرکت سلول بافت آزما همچنین به تازگی دومین ویراست از کتاب «اصول و روش‌های عملی فلوسایتومتری» را با هدف آموزش، ارائه آخرین روش‌ها و افزایش آگاهی مخاطبان از این روش آزمایشگاهی به طبع رسانده است. با توجه به این‌که مباحث و موضوعات مختلفی در حوزه فلوسایتومتری مطرح شده، دست اندرکاران این کتاب تلاش کرده اند تا با گردآوری و ارائه روزآمدترین نکات و روش‌ها، یکی از کامل ترین و جامع ترین مراجع در زمینه اصول فلوسایتومتری را ارائه کنند.

 

با توجه به این‌که استفاده از روش های نوین آزمایشگاهی در زمینه تحقیقات پایه و علوم پایه بالینی و تشخیصی، بسیار گسترش یافته، در این کتاب روش‌های عملی، روش کار با دستگاه ، آماده سازی نمونه و آنالیز نتایج ارائه شده است.

 

علاقمندان برای شرکت در کارگاه آموزشی دو روزه اصول و کاربردهای فلوسایتومتری و یا تهیه کتاب «اصول و روش‌های عملی فلوسایتومتری» با شماره تلفن‌های 09120310528 یا 02188633063 تماس حاصل کرده یا به وب سایت www.sababiomedicals.com مراجعه کنند.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,دوره آموزشی,کارگاه آموزشی,آزمایشگاه,آنالیز سلولی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code