مجموعه آزمایشگاهی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل با استقرار دستگاه کروماتوگراف مایع با کارایی بالا زمینه را برای تامین نیازهای پژوهشگران و دانشجویان فراهم کرده است.

مجموعه آزمایشگاهی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل، یکی از مجموعه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که خدمات آزمایشگاهی متنوعی را در حوزه‌های زیست فناوری، دامپزشکی، کنترل کیفی و شیمیایی مواد غذایی، مولکولی-بیولوژی و گیاهان دارویی به طیف متنوع مخاطبان این خدمات از جمله دانشجویان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگران و فناوران ارائه می‌دهد. 

 

دکتر سمیه رهایی رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل، از ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا گفت و عنوان کرد: دستگاه  کروماتوگراف مایع با عملکرد بالا (HPLC) در آزمایشگاه دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل نصب و راه‌اندازی شده که با استفاده از این دستگاه می‌توان اجزای مخلوط‌های پیچیده را به نحو عالی از یکدیگر جدا کرد.

 

رهایی، با بیان این‌که ارائه خدمات به کمک شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، محدودیتی به لحاظ جغرافیای ندارد، ادامه داد: این خدمات برای سراسر کشور و بر بستر شبکه آزمایشگاهی قابل دریافت بوده و متقاضیان می‌توانند بدون هیچ گونه محدودیتی، از خدمات این دستگاه و سایر ظرفیت‌های مجموعه آزمایشگاهی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل بهره‌مند شوند.

 

 

این فعال حوزه آزمایشگاهی با اشاره به کاربردهای گسترده دستگاه کروماتوگراف مایع با کارایی بالا عنوان کرد: کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا از جمله تکنیک‌های جداسازی مرسوم است که در بسیاری از حوزه‌ها از جمله مواد شیمیایی صنعتی، آلاینده ها، گیاهان دارویی، صنایع غذایی، بهداشتی و داروسازی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,کروماتوگرافی مایع,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code