تولید بذر پوشش‌دار باکیفیت که بتواند مصرف سموم و کود را به حداقل برساند و در عین حال ماندگاری سم و کود را بالا ببرد با استفاده از دانش بومی در حوزه فناوری نانو محقق شد.

یکی از دغدغه‌های فعلی در زمینه تولید بذر، ضعیف بودن آنها در مقابل آفات و بیماری های اول فصل است که این موضوع با تولید بذور دارای پوشش نانو توسط شتاب دهنده نانوپل در شرکت فیدار بسپار ارک مرتفع شد.

 

بذر به عنوان اصلی ترین و اقتصادی ترین نهاده تولید در کشاورزی، دارای گردش مالی بالایی در کشور است. با توجه به هدر رفت حداقل 3 درصدی بذر در مزرعه به دلیل ضعیف بودن بذر یا مورد حمله واقع شدن به وسیله آفات و بیماری های اول فصل، برای تهیه بذر با کیفیت بهتر سالیانه شاهد خروج مبالغ بالایی ارز از کشور برای واردات بذر هستیم.

 

مصرف کود و سم در بذرهایی با پوشش نانویی، کاهش می‌یابد

 

تولید بذر پوشش دار باکیفیت و توان بالا که میزان استفاده کود و سموم را کاهش دهد به تولید محصولی باکیفیت بالا و کاربردی در این حوزه منجر می‌شود. بذرهایی سالم و کاربردی که میزان باقی ماندن سموم در آنها بسیار کم است.

 

کاهش هزینه، کاهش دفعات مصرف، کاهش آلودگی های زیست محیطی و سالم سازی بذور تولیدی از جمله مزایای استفاده از این فناوری در تولید بذرها است. نانوالیاف موجب کاهش اتلاف کود نیز می‌شود.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,توسعه فناوری نانو,شرکت دانش بنیان,بذرهای هوشمند

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code