دومین نشست مدیران مراکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور، 27 مهرماه جاری در محل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد.

مدیران مراکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه های آزاد سراسر کشور، با حضور در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، دومین نشست تخصصی را به منظور هم‌افزایی و تبادل دانش و تجربه، برگزار کردند.

 

در این برنامه که چهارشنبه 27 مهرماه جاری برگزار شد، دکتر عبداله محمدی، مدیرکل شبکه پژوهش و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در دانشگاه آزاد به منظور ساماندهی و یکپارچه سازی ارایه خدمات آزمایشگاهی گفت: «طی سه سال گذشته، روند افزایش در ارایه خدمات و کسب درآمد آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد ایجاد شده است».

 

وی همچنین، رشد تعداد آزمایشگاه های دانشگاه آزاد عضو شده در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی از 76 آزمایشگاه در سال 1399 به 180 آزمایشگاه در نیمه اول سال جاری را یکی از دستاوردهای قابل توجه فعالیت سازمان دانشگاه آزاد در زمینه ساماندهی خدمات آزمایشگاهی دانست.

 

دومین نشست مدیران مراکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور برگزار شد

 

در دومین نشست مدیران مراکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد، دکتر سیدمحمود هاشمی، رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، با اشاره به جایگاه این مرکز در ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی، تسریع در رسیدگی به درخواست ها و پرونده های ممیزی استقرار استاندارد در آزمایشگاه ها را از اولویت های این مرکز بیان کرد.

 

دکتر هاشمی، گفت: «رویکرد سامان ملی استاندارد در استفاده از توانمندی آزمایشگاه های کشور به عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد تغییر کرده است و آزمایشگاه های همکار سازمان، تا پایان سال 1401 فرصت دارند استانداردهای لازم را در آزمایشگاه استقرار بدهند تا بتوانند با سازمان استاندارد همکاری داشته باشند».

 

مهندس مجتبی نسب، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، دیگر مهمان دومین نشست مدیران مراکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد بود که اهداف، برنامه ها و فعالیت های شبکه آزمایشگاهی را برای حاضرین تشریح کرد. وی با معرفی حمایت های متنوع شبکه آزمایشگاهی از فعالیت آزمایشگاه ها گفت: «در حال حاضر نزدیک به 1500 مجموعه در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی عضو هستند و توانمندی ها و خدمات خود را از این طریق در دسترس پژوهشگران و صنایع کشور قرار داده اند. در سال 1400 بیش از 3 میلیون خدمت آزمایشگاهی از سوی آزمایشگاه های عضو به متقاضیان ارایه شد که بخش عمده ای از این خدمات، از سوی مراکز خصوصی عضو شبکه ارایه شده است».

 

در بخش دیگر این برنامه، با حضور دکتر مجید مشکینی، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد، سوالات و پیشنهادهای حاضرین در نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,دانشگاه آزاد اسلامی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code