نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت با هدف معرفی توانمندی‌های فناورانه در حوزه آزمایشگاهی برگزار می‌شود.

بخش غیر قابل اجتناب و حیاتی در کارآمدی پژوهش‌ها، تحقیق و توسعه، ارزیابی کیفی محصولات و ارتقای تولید آزمایش‌ها هستند. انجام آزمایشات دقیق و کارآمد مستلزم بهره‌مندی از تجهیزات آزمایشگاهی، مواد مصرفی و مواد مرجع می باشد که شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به اهمیت و ضرورت بومی سازی این مواد و تجهیزات، چند سالی است که در مسیر بومی‌سازی، تولید و توسعه آن‌ها گام برداشته‌اند.

 

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با توجه به اهمیت بالا و نقش راهبردی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی، از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور که در مسیر تولید و تجاری‌سازی این محصولات گام بردارند حمایت می‌کند. از سوی دیگر، مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و فناور که نیاز مبرمی به این تجهیزات و مواد آزمایشگاهی دارند، ‌باید از حمایت‌های لازم برای بهره‌مندی و استفاده از این تجهیزات و مواد برخوردار باشند که معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در قالب نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت، زمینه را فراهم کرده است.

 

برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت که هرساله در ابعاد ملی و بین‌المللی با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، تولیدکنندگان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی برگزار می‌شود، بستر و مجالی است تا توانمندی‌های فناورانه به نیازها برسند.

 

نحوه شرکت و حضور در این نمایشگاه به این صورت بوده است که متقاضیان در سامانه معاونت علمی ریاست جمهوری برای حضور در نمایشکاه، ثبت نام انجام داده و محصول خود را ثبت کرده اند و تیم فنی مورد ارزیابی قرار داده است. شرکت ها و متقاضیانی که تأییدیه را کسب کرده اند در نمایشگاه حضور دارند.

 

 

فرصتی برای بهره‌مندی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از تولیدات ایران‌ساخت

ارائه دستاوردهای فناورانه از جمله دستگاههای پیشرفته و مواد آزمایشگاهی  است که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داخلی تولید و عرضه شده‌اند و فرصتی را برای مراکز آزمایشگاهی و پژوهشی به عنوان متقاضی و مشتری بالقوه این تجهیزات، فراهم می‌آورد تا با بهره‌مندی از تسهیلات و تخفیف‌های در نظر گرفته شده توسط معاونت علمی، نیاز خود را با تسهیلات مناسب تامین کنند. تجهیزاتی که به واسطه ساخت داخل بودن، از پشتیبانی‌های پس از فروش، تضمین کیفیت و نیز هزینه تمام شده پایین‌تر نسبت به نمونه‌های وارداتی برخوردار هستند. مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نیز از این تسهیلات برخوردار خواهند شد.

 

گفتنی است که 19 تا 22 آذرماه سال جاری، همزمان با برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در سالن های 5 و 6 و 7 و 27 نمایشگاه بین المللی تهران شاهد نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت در سالن های میلاد(31)، خلیج فارس(44) و 40 با مشارکت گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، دانشگاهیان، مراکز آزمایشگاهی و پژوهشی خواهیم بود.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت,آزمایشگاه

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code