مجموعه مشاوران ایمنی پنج ‌او هفت، با ارائه سامانه‌های هوشمند اعلام حریق آدرس پذیر و آزمایشات تجهیزات ضد حریق، زمینه را برای ارتقای ایمنی و کیفیت تجهیزات این حوزه فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مقدس یعقوبی مدیر مجموعه آزمایشگاه‌های شرکت مشاوران ایمنی پنج او هفت با اشاره به انجام تحقیقات آزمایشگاهی جهت توسعه تجهیزات اعلام حریق و آزمایش کیفی سامانه‌های ایمنی گفت: این مجموعه به عنوان عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و آزمایشگاه همکار سازمان استاندارد کشور، گواهی تایید از مرکز تایید صلاحیت ملی کشور را اخذ کرده است.

 

این فعال حوزه پژوهش و فناوری با اشاره به ثبت 14 اختراع ثبت شده و همکاری در ارزیابی، کیفیت سنجی و توسعه محصولات حوزه حریق عنوان کرد: مجموعه ی مشاوران ایمنی پنج اوهفت، با انجام تحقیق و پژوهش شبانه روزی پیرامون طراحی و تولید نخستین سیستم اعلام حریق هوشمند آدرس پذیر در کشور، به صورت موازی ساخت تجهیزات بر پایه ی مکاترونیک و همچنین تجهیزات تخصصی آزمایشگاهی را آغاز کرده است و در حال حاضر دستیابی به روند تولید حرفه ای سیستم اعلام حریق هوشمند آدرس‌پذیر را با کیفیتی بسیار متمایز و بدون نیاز و وابستگی خارجی، عرضه کرده است.

 


 

مدیر آزمایشگاه مشاوران ایمنی پنج او هفت با اشاره به کسب گواهینامه ISO/IEC 17025 از مرکز تایید صلاحیت، عنوان کرد: عمده خدمات آزمایشگاهی این مجموعه فناور در زمینه تست‌های حوزه صنعت برق و الکترونیک و به طور تخصصی، سیستم های اعلام حریق است.

 

یعقوبی، با اشاره به گرد هم آوردن طیف گسترده‌ای از تجهیزات و روش‌آزمون‌های مربوط به تجهیزات اعلام حریق، عنوان کرد: در حال حاضر، 53 عدد دستگاه اندازه گیری و تجهیزات مرجع کالیبره شده جهت انجام خدمات آزمون و ارائه خدمات بهتر و دقیق تر به مشتریان، ثبت و توسط سازمان استاندارد تایید شده اند.

 

وی افزود: نتایج آزمون های انجام شده با استفاده از نرم افزار های تخصصی آنالیز می گردد و نتایج در سامانه مربوط به سازمان استاندارد ثبت می‌شود.
وی درباره فرآیند دریافت نمونه تا ارائه نتایج آزمایشگاهی توضیح داد: نمونه برداری از محصولات مورد آزمون توسط شرکت های بازرسی مورد تایید سازمان ملی استاندارد انجام شده و بعد از ثبت در سامانه سینا استاندارد به آزمایشگاه تحویل داده می‌شود؛ پس از آن، نمونه های دریافتی توسط پرسنل ازمایشگاه مطابق با روش‌های اجرایی و دستورالعمل های نمونه برداری، کدگذاری شده و به واحد انجام آزمون منتقل می شود. سپس نمونه ها توسط آزمون کننده، مطابق با الزامات آزمون استاندارد مربوطه مورد آزمون قرار می‌گیرند و جواب های آزمون در فرم مربوطه ثبت می‌شوند. مدیر فنی یا مدیر آزمایشگاه، نتایج آزمون را مطابق با الزامات و قواعد تصمیم گیری با استفاده از نرم افزار های تخصصی ثبت و گزارش نهایی توسط مدیر ارشد آزمایشگاه در سامانه استاندارد ثبت می‌شود.

 

یعقوبی، با اشاره به پروژه‌ های پژوهشی انجام شده با همکاری مجموعه آزمایشگاهی مشاوران پنج او هفت، ادامه داد: طراحی، برنامه نویسی، ساخت و تولید سیستم اعلام حریق هوشمند آدرس پذیر به زبان فارسی با قابلیت افزودن تمامی زبان‌های دنیا و با کیفیتی بسیار متمایز و عملکردی قابل اطمینان، از پروژه های خاص مجموعه ی مشاوران ایمنی پنج اوهفت است.

 

این فعال حوزه پژوهش و فناوری، با اشاره به ارائه خدمات تست و آزمون بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبری به طیف گسترده‌ای از مخاطبان در سرتاسر کشور، ادامه داد: حدودا 4 ماه است که به عضویت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی درآمده‌ایم و همکاری خوبی با مخاطبان این شبکه آغاز شده است. شبکه پرسنلی مجرب و حرفه ای دارد که در این مسیر همواره در کنارمان بوده اند.

 

وی با بیان این‌که شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، بستری مناسب و کارآمد برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و پژوهشگران است که باعث بالارفتن کیفیت محصولات می‌شود، ادامه داد: حمایت از آزمایشگاه‌ها با هدف آموزش پرسنل و بروز نگهداشتن تجهیزات، کمک شایانی به ارتقای آزمایشگاه می‌کند و ارتقای پژوهش‌ها و محصولات و خدمات فناورانه را به دنبال خواهد داشت.

 

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران کنترل کیفیت ، کارشناسان استاندارد و افراد آزاد عنوان کرد: در حال حاضر 5 استاندارد ملی آموزش داده می‌شود که از طریق ثبت نام سازمان استاندارد در سامانه مربوطه و همچنین از طریق سایت آزمایشگاه انجام می‌شود.

 

وی لازمه ارتقای کیفیت محصولات را کارآمدی آزمایشگاه‌ها دانست و افزود: لازمه داشتن یک فرآورده با کیفیت و کارآمد، که الزامات استاندارد را تامین و رضایت مشتریان را جلب کند، این است که کیفیت محصولات با استفاده از آموزش صحیح و اصولی مدیران کنترل کیفیت واحدتولیدی و انجام آزمون ها توسط آزمایشگاه، سنجیده شود. در این راستا برای صحت عملکرد بهتر آزمایشات، برخورداری از تجهیزات آزمایشگاهی به‌روز و کالیبره شده و نرم افزارهای آنالیز نتایج آزمون روزآمد، امری ضروری است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,استاندارد

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code