شرکت مشاور آزمای نفت غرب سهند یکی از مجموعه‌های آزمایشگاهی که به تازگی توانسته عضویت خود را در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارتقا دهد، خدمات متنوعی را در حوزه آموزش، پژوهش و خدمات آزمایشگاهی فرآورده‌های نفتی ارائه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، ایلناز شیخ‌الاسلامی مدیرعامل شرکت مشاور آزمای نفت غرب سهند ضمن اشاره به فعالیت‌های این شرکت در زمینه آموزش، پژوهش و خدمات آزمایشگاهی فرآورده‌های نفتی عنوان کرد: مجموعه مشاور آزمای نفت غرب سهند به سه بخش آموزشی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی تقسیم می‌شود.

 

وی ادامه داد: انجام کلیه آنالیزهای فرآورده‌های نفتی از فعالیت‌های مهم شرکت می‌باشند همچنین تحقیق و آنالیز در مورد گوگردزدایی از دیگر فعالیت‌های این شرکت است.

 

این فعال حوزه فناور با بیان اینکه زمینه توسعه پژوهش‌ها در این مجموعه فراهم شده است گفت: شرکت مشاور آزمای نفت غرب سهند دارای 4 نفر نیروی متخصص و 2 نفر نیروی غیر متخصص است که در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی، پژوهشگران، دانشگاهیان، فعالان صنعت و ... را همراهی می‌کنند.

 

شیخ‎‌الاسلامی با اشاره به قابلیت ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات آزمایشگاهی با تکیه بر تجهیزات تخصصی این حوزه گفت: تعیین مقدار گوگرد به روش طیف‌سنجی فلورسانس پرتو ایکس با پاشندگی انرژی، اندازه‌گیری آب به روش کارل فیشر، اندازه‌گیری عدد قلیایی به روش تیتراسیون پتانسیومتریک کلریک اسید، اندازه‌گیری عدد خنثی‌سازی روش پتانسیومتری، اندازه‌گیری تیول مرکاپتان در بنزین، نفت سفید، سوخت‌های حاصل از تقطیر و توربین‌های هواپیما به روش پتانسیومتریک، کروماتوگرافی گازی و انجام کلیه تست‌های مربوط به بنزین، گازوییل، قیر و گریس و همچنین پارافین تنها بخشی از خدمات این مجموعه به شمار می‌رود.

 

مدیر عامل شرکت مشاور آزمای نفت غرب سهند در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی گفت: دوره آشنایی با هیدروکربن ها شامل چگالی، تقطیر در فشار اتمسفر، نقطه ریزش، نقطه ابری شدن، نقطه اشتعال باز، نقطه اشتعال بسته، دوره آشنایی با کروماتوگرافی گازی شامل اصول و مبانی کروماتو گرافی گازی، دوره عدم قطعیت شامل آشنایی با خطاهای اندازه‌گیری و مفهوم عدم قطعیت، شاخص‌های آماری کاربردی در تخمین عدم قطعیت،گزارشدهی عدم قطعیت و... ، دوره روانکارها شامل تعریف روانکار، انواع روانکارها، انواع افزودنی‌ها و عملکرد آن، تولید روغن از تصفیه دوم و آنالیز کلیه روانکاره است در این مجموعه برگزار می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه شکل‌گیری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نقش قابل توجهی در ارائه گسترده خدمات و توسعه فعالیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشگاهی داشته است مطرح کرد: مجموعه‌های آزمایشگاهی نقش محوری در ارتقا پژوهش‌ها و محصولات فناورانه دارند بنابراین باید یک ارتباط دو طرفه میان پژوهش و محصول برقرار شود و این مسیر تنها با حضور آزمایشگاه‌ها میسر می‌شود.

 

این فعال حوزه پژوهش ادامه داد: آزمایشگاه‌ها با ارائه راهکارها و مشاوره‌های تخصصی به دانشجویان و پژوهشگران کمک موثری در انتخاب مسیر درست تحقیق، ارائه می‌دهند.

 

شرکت مشاور آزمای نفت غرب سهند یکی از مجموعه‌های آزمایشگاهی که به تازگی توانسته عضویت خود را در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارتقا دهد، خدمات متنوعی را در حوزه آموزش، پژوهش و خدمات آزمایشگاهی فرآورده‌های نفتی ارائه می‌کند.

 

گفتنی است مجموعه مشاور آزمای نفت غرب سهند که در استان آذربایجان شرقی استقرار دارد، به تازگی در میان مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارتقا عضویت یافته است و خدمات خود را به طور گسترده به متقاضیان سراسر کشور از جمله اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه را می‌توانید در وب‌سایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی مشاهده کنید.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code