شرکت زیست آزمون پارس، یکی از مجموعه‌های توانمند عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که خدمات خود را به طور تخصصی و جامع در حوزه آلاینده‌های هوا، آب، خاک و پسماند به متقاضیان این عرصه ارائه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، حمید پاکفرد مدیر آزمایشگاه زیست آزمون پارس ضمن معرفی این شرکت در حوزه آلاینده های هوا، آب، خاک، پسماند و به عنوان مرکز آموزش و توان‌افزایی سازمان نظام مهندسی محیط زیست استان اصفهان بیان کرد: شرکت زیست آزمون پارس فعالیت خود را به عنوان آزمایشگاه معتمد محیط زیست و آزمایشگاه بهداشت حرفه‌ای آغاز کرد و در ادامه موفق به گسترش آزمایشگاه‌های شیمی، میکروبیولوژی، خاک و هوا در قسمت محیط زیست (آنالیز نمونه‌های آب و پساب، خاک، پسماند، آلاینده‌های هوا و ...) شد.

 

پاکفرد با اشاره به قابلیت ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات آزمایشگاهی با تکیه بر تجهیزات تخصصی این حوزه عنوان کرد: این مجموعه با داشتن تجهیزات تخصصی در حوزه محیط زیست قابلیت نمونه‌برداری و آنالیز آلاینده‌های زیست محیطی در بخش هوا (شامل گازهای خروجی، ذرات خروجی، گازها و ذرات محیطی، صدای محیطی، تست تیرگی خروجی اگزوز خودروهای دیزلی) ، آنالیز فیزیک وشیمیایی نمونه‌های آب و پساب و همچنین تست میکروبی آب و پساب را دارد.

 

همچنین با توجه به داشتن تجهیزات خدمات بهداشت حرفه‌ای از آلاینده‌های محیط کار شامل آلاینده‌های فیزیکی (نور، صدا، ارتعاش، استرس‌های حرارتی، میدان‌های الکترومغناطیسی و ...) و شیمیایی (گرد و غبار، گازها و بخارات شیمیایی، میستهای روغنی، بیوآئروسلها و ...) همچنین ارزیابی پوسچرهای کاری ارائه خدمت می‌کند. تست های میکروبی SRB و TBC در بحث خوردگی لوله‌های فولادی از آزمایش‌های خاص این مجموعه می‌باشند.

 

وی همچنین به معرفی دوربین حرارتی پرداخت و ادامه داد: از سال 1392 با خرید یک دستگاه دوربین حرارتی حرفه‌ای با محدوده حرارتی 1000 درجه سانتیگراد، به ارائه خدمات در بخش کاهش مصرف انرژی در صنایع و سازمان‌ها پرداخته‌ایم. دوربین حرارتی یا ترموگرافی در بحث کنترل انرژی و عارضه‌یابی عیوب حرارتی کاربرد موثری برای مشتریان دارد.

 

مدیرآزمایشگاه زیست آزمون پارس با بیان اینکه زمینه اشتغال و توسعه پژوهش‌ها در این مجموعه فناور فراهم شده است مطرح کرد: این آزمایشگاه فعالیت خود را با 3 نیروی انسانی آغاز کرد و در حال حاضر دارای 21 نفر نیروی انسانی تمام وقت متشکل از نیروهای توانمند و کارشناسان خبره است.

 

این فعال حوزه پژوهش در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی گفت: این مجموعه دوره‌های مختلف با محوریت موضوعات شرکت برای مخاطبان خود برگزار می‌کند و مهارت مدرسین دوره‌ها به موضوع آموزش بستگی دارد. برای دوره‌های ایمنی و حفاظت کار از اساتید دارای مجوز از مرکز تحقیقات و تعلیمات، برای دوره‌های زیست محیطی از کارشناسان آزمایشگاه همین مجموعه و برای دوره‌های مدیریت سبز، محصول سبز، ردپای کربن و.... سایر موارد تخصصی‌تر زیست محیطی از انجمن مدیریت سبز ایران استفاده می‌شود.

 

وی با تاکید بر این‌که شکل‌‌گیری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نقش قابل توجهی در ارائه گسترده خدمات و توسعه فعالیت‌های آزمایشگاهی داشته است ابراز کرد: شبکه آزمایشگاهی تعامل مناسبی با زیرمجموعه‌های خود به منظور حمایت، همکاری در حل مشکلات و آموزش برقرار کرده است.

 

 

پاکفرد، هزینه طرح‌های پژوهشی جهت رسیدن به نتیجه مطلوب انجام آزمایش‌ها و تحقیقات به تعداد زیاد و دقیق را بسیار بالا دانست و پیشنهاد داد: شریک کردن واحد تحقیق و توسعه شرکت‌های با پشتوانه محکم در طرح‌های پژوهشی می‌تواند به نتیجه و درآمدزایی آنان کمک کند.

 

گفتنی است، شرکت زیست آزمون پارس از مجموعه‌های توانمند عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که در استان اصفهان استقرار دارد و خدمات خود را در حوزه‌هایی همچون اندازه گیری و آنالیز آلاینده های زیست محیطی، خاک‌شناسی، جلبک‌شناسی، میکروب‌شناسی، بهینه‌سازی انرژی، حرارتی و ... ارائه می‌کند.

 

فهرست کاملی از تجهیزات، خدمات و روش آزمون‌های این مجموعه آزمایشگاهی در وب‌سایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code