شرکت فنرسازی خاور، علاوه بر برخورداری از سهم قابل توجهی از نیاز صنایع خودروساز و ریلی به انواع فنرها، با ارائه خدمات آزمایشگاهی متنوع، در زمینه ارتقای این محصولات و توسعه پژوهش‌های مرتبط گام برمی‌دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، باقر قانع مدیرفنی شرکت فنرسازی خاور، درباره فعالیت این مجموعه فناور توضیح داد: در حال حاضر شرکت فنر سازی خاور  تأمین کننده بخش عمده‌ای از نیازهای شرکت‌های خودرو ساز، خطوط ریلی و همچنین بخش عمده‌ای از نیازهای بازار لوازم یدکی انواع کامیون و سایر خودروهای داخلی و خارجی است.

 

این فعال حوزه پژوهش و فناوری ادامه داد: این شرکت با استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت و برخورداری از واحد تحقیق و توسعه پیشرفته و فعال، رصد بازار و پایش نیاز مشتریان و تامین نیاز وسایل نقلیه جدید را همواره مورد توجه قرار داده و انجام تحقیقات در خصوص جدیدترین فناوری‌‌های تولید و روش‌های تست آزمایشگاهی را در دستور کار مداوم و پیوسته خود دارد.

 

قانع، به برخی از خدمات آزمایشگاهی و روش آزمون‌های این مجموعه فناوری و صنعتی اشاره کرد و افزود: این مجموعه تولیدی، با راه‌اندازی خط کامل اتوماتیک نورد پارابولیک با کنترل CNC و کامپیوتر و دارا بودن  دستگاه‌های تست‌های نیرو، جابجایی و خستگی از امکان تست انواع فنرها برخوردار است.

 

 

 

وی افزود: در این مجموعه، دستگاه های سختی‌سنج فلزات و فنرها به روش‌های ویکرز، برینل وراکول وتجهیزات آزمون سختی سنجی، براقیت، چسبندگی، سالت اسپری، غوطه‌وری در آب و روغن و ضخامت‌سنجی رنگ فنرها ودستگاه‌های ترکیابی شمش و میلگرد ورودی و فنرهای تخت، لول و میل تعادل و پابند فنری و سیستم کامل چاپ دیجیتال شماره‌زنی و قید مشخصات بر روی فنرها جهت پایش محصول از کارخانه تا محل مصرف و خدمات پس از فروش، وجود دارد.

 

قانع با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی عنوان کرد: مخاطبان دوره های آموزشی فنرسازی خاور بازرسان کنترل کیفیت، کارشناسان آزمایشگاه و اپراتورهای تولید هستند. این دوره‌ها با عناوینی همچون سختی‌سنجی، تست‌های رنگ، سختی سنجی رنگ، براقیت سنجی و متالوگرافی برگزار می‌شوند.

 

این فعال حوزه پژوهش و فناوری با اشاره به عضویت بخش آزمایشگاهی شرکت از تیر سال 1402 در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی افزود: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کمک شایانی در ایجاد بستری جهت اراائه و معرفی خدمات آزمایشگاهی و همچنین ارائه ایده های نوین داشته است.

 

قانع ادامه داد: تخصیص مزایای علمی کاربردی به اعضاء شبکه ازمایشگاهی و همچنین معرفی پروژه ها و مستندات مربوط به پروژه های آزمایشگاه ها مختلف در شبکه کمک زیادی به ارتقا عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی می‌کند.

 

شرکت فنرسازی خاور در استان تهران استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code