شرکت سلامت پرداز حکیم که از مجموعه‌های توانمند شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است خدمات تخصصی خود را با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته در حوزه تولیدات نساجی ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، علی سلاطیان مدیر آزمایشگاه شرکت سلامت پرداز حکیم به معرفی این مجموعه فناور پرداخت و بیان کرد: شرکت سلامت پرداز حکیم با به کارگیری تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته روز دنیا و با تکیه بر تخصص مدیران کیفی، فنی و کارشناسان خبره، تاسیس و فعالیت خود را به عنوان آزمایشگاه معتمد و همکار اداره استاندارد استان هرمزگان آغاز کرد.

 

 

 

وی ادامه داد: این مجموعه آزمایشگاهی دارای گواهینامه استاندارد ISO/IEC17025:2017 از سازمان ملی تایید صلاحیت ایران و دارای سه آزمایشگاه مجزا و پیشرفته نساجی و چرم، سلولزی و رنگ، پیگمنت، پلیمر و شیمی می­باشد.

 

این فعال حوزه پژوهش با بیان این‌که زمینه اشتغال  در این مرکز فراهم شده است عنوان کرد: فعالیت­های شرکت مبتنی بر تخصص نیروی انسانی است و هم اکنون دارای 11 عضو توانمند و متخصص بوده که بصورت مستقیم و تمام وقت در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

 

سلاطیان در خصوص تجهیزات آزمایشگاهی موجود در این مجتمع گفت: مجموعه آزمایشگاهی سلامت پرداز حکیم دارای تجهیزات انجام آزمون­های مختلف فیزیکی، شیمیایی و همچنین کنترل کیفی و شناسایی انواع منسوجات، نخ، الیاف، فرش، کاغذ و مقوا، کاغذ دیواری، رنگ­های نساجی، پیگمان­ها و پلیمرها نظیر دستگاه­­های استحکام‌سنج، تست صافی، زبری، مقاومت به پارگی،تاخوردگی، ترکیدگی کاغذ و مقوا، شستشوی کاغذ دیواری، میکروسکوپ پروژکتینا، FTIR، HPLC، XRF، اسپکترفوتومتر جذبی و انعکاسی، ویسکومتر آبلهود، MFI، دستگاه USTER، دستگاه ثبات رنگ در برابر شستشو عرق بدن، ضخامت‌سنج، بارگذاری دینامیکی و استاتیکی، مقاومت‌سنج پرز فرش و... هستند.

 

 

 

مدیر آزمایشگاه شرکت سلامت پرداز حکیم دانشجویان و محققان دانشگاهی را مهمترین بخش توسعه تحقیقات در کشور دانست و ابراز کرد: این مرکز با هدف ایجاد بستری مناسب جهت تسهیل آزمایشات و پژوهش‌ها طیف متنوعی از خدمات را به جامعه تحقیقاتی کشور ارائه می‌کند.

 

این فعال حوزه فناوری با بیان این‌که طرح‌های متعددی توسط این شرکت اجرا شده است توضیح داد: مجموعه آزمایشگاهی سلامت پرداز حکیم با بهره­گیری از دستگاه Uster (سنجش نایکنواختی نخ) جزء محدود واحدهای آزمایشگاهی کشور است که آماده خدمات‌رسانی به کلیه واحدهای تولیدی کشور در جهت ارتقای سطح کیفیت تولیدات نساجی می­باشد.

 

سلاطیان با تاکید بر این‌که شبکه آزمایشگاهی فناوری­های راهبردی بستری مناسب در جهت هم‌افزایی توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه‌های مختلف فناوری‌های پیشرفته و راهبردی فراهم کرده است افزود: پایه و مبنای پیشرفت و دست‌یابی به فناوری‌های جدید، انجام پژوهش‌های کاربردی، منظم و برنامه‌ریزی شده است که دسترسی محققین به تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و استاندارد را طلب می‌کند از همین رو شبکه آزمایشگاهی به منظور توسعه فناوری‌های پیشرفته و راهبردی در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی، به روش‌های آزمایشی و پایلوتی پرداخته و نتایج حاصل از آزمایشات را به منظور استفاده در صنعت و تولید علمی، به اشتراک می‌گذارد.

 

 

رئیس هیئت مدیره مجموعه آزمایشگاهی سلامت پرداز حکیم در خصوص پل ارتباطی میان پژوهش تا محصول عنوان کرد: با گسترش شبکه آزمایشگاهی فناوری­های راهبردی و برقراری ارتباط موثر بین صنعت و مراکز عالی آموزشی می­توان گامی موثر در جهت کاربردی‌سازی پژوهش­های دانشجویان و در نهایت تولید محصول برداشته که خود مستلزم تجهیزات پیشرفته می­باشد، بنابراین عضویت هرچه بیشتر آزمایشگاهای مجهز و دارای گواهینامه ISO/IEC17025  از سازمان تایید صلاحیت ملی ایران منجر به ارائه خدمات کارآمد می‌شود.

 

مجموعه آزمایشگاهی سلامت پرداز حکیم که از سال 1402 به عضویت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی درآمده است در استان هرمزگان استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code