آزمایشگاه بهینه آزمای کیش، از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، خدمات متنوعی را در زمینه آزمون مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی و نساجی به مخاطبان جنوب کشور ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی محمدرضا بهار مدیرعامل آزمایشگاه بهینه آزمای کیش، با اشاره به مهم‌ترین محورهای فعالیت این مجموعه عنوان کرد: این آزمایشگاه در حوزه خدمات آزمایشگاهی از جمله مواد غذایی، آرایشی بهداشتی، نساجی، لاستیک، ظروف و ... مشغول خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌کند.

 

وی با اشاره به این‌که مجموعه بهینه آزمای کیش، گواهینامه تایید صلاحیت ISO17025 را از مرکز تایید صلاحیت ایران دریافت کرده است، ادامه داد: این مجموعه ضمن دارا بودن مجوز آزمایشگاه‌های همکار غذا و دارو، دامپزشکی و محیط زیست بوده و از سال 1394 خدمات آزمایشگاهی خود را با محوریت کالاهای سلامت محور و ... در جزیره کیش شروع کرده است.

 

بهار، با اشاره به فعالیت 50 نفر در حوزه تخصصی آزمایشگاه در این مجموعه عنوان کرد: این مجتمع مرجعی برای انجام آزمون‌های مربوط به نساجی، فلزات، ظروف، لاستیک، آرایشی بهداشتی، میکروبی، غذایی، تراریختگی و تعیین ماهیت با بکارگیری روش‌های بین‌المللی و ملی نظیر  ISIRI، ISO، و ... قادر به ردیابی و اندازه گیری سموم(سم شناسی)،مایکوتوکسین و تراریختگی غذا است.

 

 

مدیرعامل آزمایشگاه بهینه آزمای کیش کالا های مورد آزمون در آزمایشگاه چرم و نساجی توضیح داد: انواع محصولات و مواد اولیه تولید لباس، کیف و منسوجات در این آزمایشگاه بررسی می‌شوند که از جمله ان‌ها می‌توان به کیف های چمدانی، انواع چرم مصنوعی از جنس پلی وینیل کلراید، پارچه های ویسکوز و پلی استر و ... اشاره کرد.

 

وی همچنین به آزمایش انواع مواد خوراکی و آشامیدنی در آزمایشگاه غذایی و میکروبی اشاره کرد و افزود:  آزمون های قابل انجام آنالیز دستگاهی شامل آزمون فلزات سنگین، آزمون مایکوتوکسین‌ها، آزمون نگهدارنده‌ها، آزمون رنگ، باقیمانده آفت‌کش‌ها، آزمون ویتامین‌ها، آزمون شیرین کننده‌ها، آزمون هیستامین و آزمون تائورین است.

 

بهار، درباره کالاهای مورد آزمون در آزمایشگاه شیمیایی،آرایشی و بهداشتی،ظروف عنوان کرد: مواد شیمیایی و بهداشتی شامل انواع شوینده‌ها، افشانه‌ها انواع کرم، رنگ مو، پودر بی رنگ کننده مو، اندازه گیری پارابن ها در محصولات آرایشی، اندازه گیری نیتروزآمین، اکسیدان، شیشه پاک کن، مایع پاک کننده اجاق گاز، مایعات اسیدی، رژلب، موم زنبور عسل، لوله بازکن، ادکلن، دهان شوی، ریمل، مداد چشم، لاک ناخن، مو بر ها، پودر بچه و ... هستند.

 

 

این فعال حوزه آزمایشگاهی درباره آزمایشگاه تعیین ماهیت کالای بهینه آزمای کیش توضیح داد: این بخش در راستای تسهیل در امور گمرکی راه اندازی شده و به دستگاه های XRF,FTIR و ... می باشد و از توانایی انجام  تعیین ماهیت، عیار و آنالیز فلزات گران‌بها برخوردار است.

 

وی افزود: آزمایشگاه بهینه آزمای کیش به عنوان آزمایشگاه همکار سازمان غذا و دارو و اداره استاندارد قادر به شناسایی محصولات تراریخته با منشا ذرت، کلزا، سویا و برنج بوده و از تجهیزاتی مانند PCR و  Real Time در این بخش استفاده می‌کند.

 

مدیرعامل آزمایشگاه بهینه آزمای کیش بیان کرد: این آزمایشگاه از بدو تاسیس در سال 1394 عضو شبکه آزمایشگاهی است و ارتباط و تعامل بسیار خوبی را با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برقرار کرده است.

 

مجموعه آزمایشگاهی بهینه آزمای کیش در استان هرمزگان استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code