نشست مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی استان بوشهر با حضور دبیر این شبکه، نمایندگان و سازمان‌های نظارتی این استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، شبکه آزمایشگاهی به صورت مستمر و مدون، سفرهایی را به استان‌های کشور دارد و در نشست‌هایی با حضور صنایع، مخاطبان خدمات آزمایشگاهی، و مدیران آزمایشگاه‌های استان گردهم می‌آیند و به بیان و معرفی توانمندی‌ها، حمایت‌ها و تسهیلات شبکه آزمایشگاهی می‌پردازند.

 

 

ضرورت اشتراک‌گذاری و هم‌رسانی ظرفیت‌های آزمایشگاهی بوشهر

مهندس مجتبی نسب، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با هدف حمایت شبکه آزمایشگاهی از مجموعه‌های دانشگاهی و فناور و همچنین به ‌اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، 18 اردیبهشت ماه جاری مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی در استان بوشهر را مورد بازدید قرار داد و در نشستی با حضور مدیران مراکز آزمایشگاهی، مدیران استانی و صنایع بوشهر حضور یافت.

 

در این نشست 40 مدیر از آزمایشگاه های خصوصی و دولتی استان حضور یافتند و دغدغه های خود را با دبیر شبکه درمیان گذاشتند. همچنین مدیرانی از دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان سازمان های نظارتی(سازمان های دامپزشکی، پزشکی قانونی، اداره کل استاندارد، اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره غذا و دارو) حضور داشتند.

 

 

توسعه ظرفیت‌های آزمایشگاهی بوشهر با حمایت شبکه آزمایشگاهی

مهندس نسب، با اشاره به ظرفیت‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، بستری برای هم‌افزایی و هم‌رسانی توانمندی‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی کشور است و در این راستا، از توسعه زیست‌بوم آزمایشگاهی استان بوشهر و پیوستن آزمایشگاه‌های این استان، به جمع مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی، به طور کامل حمایت می‌کند.

 

وی با تاکید بر توانمندی‌های خوب آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خلیج فارس، عنوان کرد: خوشبختانه مسئولان دانشگاه و مدیریت محترم آزمایشگاه مرکزی، ظرفیت‌های بسیار خوبی را در اختیار جامعه دانشگاهی و پژوهشگران قرار داده‌اند و این ظرفیت‌ها، توانسته این دانشگاه‌ را به یکی از بسترهای خوب توسعه پژوهش‌ها تبدیل کند. در تلاش هستیم تا خدمات آزمایشگاه را به سوی تخصصی‌تر شدن و برخورداری از مزیت رقابتی سوق دهیم و در این مسیر، برای برخورداری آزمایشگاه از خدمات و تجهیزات پیشرفته حمایت‌های لازم را صورت می‌دهیم.

 

دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، با اشاره به مطلوب بودن ظرفیت‌های نیروی انسانی و زیرساخت‌های آزمایشگاهی بوشهر، بر ضرورت اشتراک‌گذاری و توسعه کیفیت و کمیت پژوهش‌ها با اشتراک‌گذاری این ظرفیت‌های تاکید کرد و افزود: این ظرفیت‌های بالقوه، با ارائه مطلوب و آسان به پژوهشگران، دانشگاهیان و صنایع، می‌تواند زمینه‌ساز توسعه پژوهش‌های کارآمد، توسعه فناوری‌، ارتقای کیفیت محصولات و خلق ارزش افزوده شود. شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، تسهیل پیوند میان طرف عرضه زیرساخت‌ها و خدمات آزمایشگاهی با مخاطبان این خدمات را دنبال می‌کند.

 

آمادگی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خلیج فارس برای توسعه خدمات تخصصی

در ادامه این نشست که با حضور مدیران آزمایشگاه‌های مختلف استان و سازمان‌های نظارتی (سازمان های دامپزشکی، پزشکی قانونی، اداره کل استاندارد، اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره غذا و دارو) برگزار گردید، به معرفی ظرفیت‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه خلیج فارس نیز پرداخته شد.

 

دکتر محمدرضا گل‌بهار حقیقی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس، به معرفی دانشگاه و فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه پرداخت.

دکتر گلبهار حقیقی، طی ارائه خود، وضعیت اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه خلیج فارس را تشریح کرد.

 

گسترش خدمات آزمایشگاهی به سراسر کشور

‌مجتبی اسماعیل‌زاده مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خلیج فارس با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه آزمایشگاهی، با اشاره به حضور تاثیرگذار و راه‌گشای دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و حمایت‌های شبکه از مجموعه‌های آزمایشگاهی استان عنوان کرد: خوشبختانه در این نشست، بخش قابل توجهی از ابهامات و پرسش‌های مختلف کارشناسان و مدیران استان بوشهر، با حضور سازنده و توضیحات ارزشمند آقای مهندس نسب پاسخ داده شد و این تعامل، زمینه همکاری‌های بیش‌تر آزمایشگاه‌های خصوصی و دولتی را با شبکه آزمایشگاهی فراهم می‌کند.

 

 

اسماعیل‌زاده، با اشاره به آمادگی این مجموعه آزمایشگاهی برای ارائه خدمات تخصصی با همکاری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، عنوان کرد: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خلیج فارس در نظر دارد که در آینده خدماتش را ارتقا بدهد و همکاری‌های گسترده‌تری را با شبکه آزمایشگاهی داشته باشد.

 

وی افزود: دستگاه‌ها و تجهیزات خوبی در دانشگاه داریم که ورود این تجهیزات به شبکه آزمایشگاهی می‌تواند به رفع نیازهای پژوهشگران و دانشگاهیان سراسر کشور، کمک بسیار زیادی داشته باشد.

 

مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خلیج فارس ادامه داد: این تجهیزات همچنین علاوه بر رفع نیازهای صنعت در استان بوشهر، می‌تواند به کمک شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، بخش قابل توجهی از نیاز آنالیزی در کشور را نیز تامین کند.

 

در ادامه این نشست، شرکت‌کنندگان حاضر به بیان پرسش‌ها و دیدگاه‌هایشان پرداختند.

 

بازدید از ظرفیت‌های آزمایشگاهی دانشگاه خلیج فارس

همچنین، در ادامه، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با رویکرد شناسایی ظرفیت‌های موجود، پیوند توانمندی‌ها و هم‌ افزایی شبکه آزمایشگاهی و مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی در استان بوشهر، ظرفیت‌های آزمایشگاه مرکزی (آزمایشگاه آنالیز پیشرفته، آزمایشگاه نانو و آزمایشگاه XRD) دانشگاه خلیج فارس را مورد بازدید قرار داد و زمینه‌های توسعه دامنه ارائه خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی این مجموعه، در سطح ملی و بر بستر شبکه آزمایشگاهی بررسی شد.

 

 

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خلیج فارس متشکل از چندین آزمایشگاه دانشگاه شامل مجموعه‌ای از دستگاه‌های آنالیز قدرتمند و با فناوری پیشرفته می‌باشد.
این مجموعه از قابلیت ارائه خدمات به تمامی متقاضیان داخل و خارج از دانشگاه اعم از دانشجویان، اعضای هیأت علمی، شرکت‌های تجاری، صنایع، اداره گمرک، سازمان‌ها و اداره استاندارد برخوردار است و آزمایش‌های ارائه شده با هر یک از دستگاه‌ها، مطابق با استاندارد‌های مورد تأیید جهانی انجام می‌شود؛ تمامی آیین‌نامه‌ها و تعرفه‌های تعیین شده برای هر دستگاه نیز قبلاً مورد تأیید هیئت مدیره‌ی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه قرار گرفته است.

شایان ذکر است نوزدهم اردیبهشت ماه جاری، دبیر شبکه آزمایشگاهی به همراه مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خلیج فارس و جمعی از مدیران مراکز عضو شبکه در استان بوشهر از مجموعه آزمایشگاه های پژوهشکده میگوی کشور-موسسه تحقیقات علوم شیلاتی (آزمایشگاه‌های شیمی –فیزیک، رسوب و بنتوز، ژنتیک مولکولی، پلانکتون شناسی، آلاینده‌ ها، میکروبیولوژی، آزمایشگاه آسیب شناسی)، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر(آزمایشگاه های کشت سلول های دریایی، بافت دریا 1، بافت دریا 2، بیوتکنولوژی دریایی، فیتوشیمی1، فیتوشیمی2) و شرکت ایمن ساحل آسا (آزمایشگاه‌های بهداشت حرفه ای، محیط زیست و حفاظت و بازرسی) بازدید به عمل آوردند.

 

تصاویر نشست مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی در استان بوشهر را می توانید از اینجا ببینید.

 

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خلیج فارس در استان بوشهر استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,بوشهر

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code