گروه ارزیابی و نظارت ستاد ویژه توسعه فناوری‌های نانو و میکرو کارگاه آموزشی مجازی « ارزشیابی عدم قطعیت اندازه گیری» را روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ 8 و 9 خردادماه 1403 برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، یکی از مواردی که در استاندارد ISO/IEC17025  الزام است، ارزیابی عدم قطعیت نتایج اندازه‌گیری است. هدف اندازه‌گیری، تعیین مقدار یک کمیت است و نتیجه اندازه گیری تنها تخمینی از مقدار واقعی کمیت است که این تخمین، تحت تاثیر عوامل مختلف می تواند تغییر کند. بر این اساس گزارش هر نتیجه اندازه گیری تنها زمانی کامل است که محدوده عدم قطعیت آن نتیجه، مشخص باشد. عدم قطعیت اندازه‌گیری یک جنبه مهم از اندازه گیری است که بر کیفیت، هزینه‌ها، تصمیم گیری‌ها و ریسک‌ها تأثیر می‌گذارد. از طریق آگاهی و آموزش این موضوعات، سازمان‌ها و مصرف کنند‌گان می توانند کیفیت بهتری را در عین کاهش هزینه و ریسک تجربه کنند.

 

بر این اساس با هدف آشنایی کارشناسان و مدیران آزمایشگاه‌ها با اهمیت و ضرورت عدم قطعیت اندازه‌گیری،گروه ارزیابی و نظارت ستاد ویژه توسعه فناوری‌های نانو و میکرو کارگاه آموزشی «ارزشیابی عدم قطعیت اندازه‌گیری» را 8 و 9 خرداد‌ماه سال جاری برگزار می‌کند.

 

از سرفصل‌های این کارگاه می‌توان به مفاهیم پایه عدم قطعیت اندازه‌گیری، شناخت انواع عدم قطعیت، الزامات استانداردها در خصوص ارزشیابی عدم‌ قطعیت اندازه‌گیری، ارزشیابی عدم قطعیت اندازه‌گیری نوع A، ارزشیابی عدم قطعیت اندازه‌گیری نوع B، گزارش‌دهی عدم قطعیت اندازه‌گیری و حل مثال‌های کاربردی در این زمینه اشاره کرد.

 

مدیران و کارشناسان آزمایشگاه‌های اندازه‌گیری و تعیین مشخصات مواد و محصولات مخاطبین این دوره آموزشی هستند و هزینه ثبت نام در دوره با حمایت ویژه ستاد توسعه فناوری نانو مبلغ ۱,4۰۰,۰۰۰ تومان (یک میلیون و چهارصد هزار تومان) در نظر گرفته شده که مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برای استفاده از حمایت آموزشی و حضور در این دوره می‌توانند مشخصات این کارگاه آموزشی و فهرست افراد متقاضی شرکت در کارگاه را در قالب نامه رسمی از طریق بخش درخواست حمایت (کارتابل آزمایشگاه)، به شبکه ارسال نموده و تا سقف حمایت مصوب شبکه از اعتبار آموزشی مصوب بهره‌مند گردند.

 

 شایان ذکر است ثبت نام در این کارگاه آموزشی از روز شنبه 29 اردیبهشت‌ماه ساعت 9 صبح آغاز خواهد شد و تا تکمیل ظرفیت کارگاه، ادامه خواهد داشت.

 

علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام به آدرس https://eseminar.tv/wb138457 مراجعه نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ 66120378-021 (خانم امینی) تماس بگیرند.

 

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code