مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، با اشاره به ظرفیت‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کشور، بر تعامل سازنده بین دانشگاه و صنعت با هدف ارتقای توسعه علمی کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، حمید رضا شهسواری، با اعلام اینکه دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برای ارائه‌ خدمات مطلوب آزمایشگاهی و آنالیز دستگاهی فعالیت می‌کند، درباره هدف از تاسیس آزمایشگاه مرکزی افزود: در کنار بهره مندی اعضای هیئت علمی دانشگاه، دانشجویان و پژوهشگران از تجهیزات موجود، هدف دیگر دنبال شده، خدمات‌رسانی به مراکز علمی خارج دانشگاه نیز بوده است که این امر منجر به ارتقاء توسعه علم و صنعت در کشور خواهد بود.

 

این پژوهشگر، با اشاره به اینکه زمینه اشتغال و توسعه پژوهش‌ها در این دانشگاه فراهم است، ادامه داد: این مرکز آزمایشگاهی به شکل مستقیم زمینه اشتغالزایی را برای نیروهای تخصصی با محوریت ایجاد زنجیره کسب و کار فراهم کرده است و به شکل غیرمستقیم نیز منجر به اشتغال‌زایی نیرو‌های تخصصی و غیرتخصصی در شرکت‌های خصوصی شده است.

 

شهسواری، با اشاره به قابلیت ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات آزمایشگاهی با تکیه بر تجهیزات تخصصی این بخش، اضافه کرد: رزونانس مغناطیس هسته ای، طیف سنج مادون قرمز، طیف سنج جذب اتمی، اندازه‌گیری سطح ویژه مواد نانو ساختار، آنالیز توزین حرارتی، آنالیز طیف وسیعی از مواد از توانمندی های این مجموعه است.

 

وی، درباره تجهیزات خدمات آزمایشگاهی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، بیان کرد: کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا، اندازه‌گیری کشش سطحی، رئومتر، میکروسکوپ نیروی اتمی، دستگاه لایه‌نشانی به روش کند و پاش، سایتیشن، پی‌-سی-‌آر، میکروتوم، میکروسکوپ فلورسنت، الایزا ریدر، فلوسایتومتری، کروماتوگرافی گازی، اسپکتروسکوپی، دستگاه طیف‌سنج مرئی فرابنفش- بازتاب آینه، ریل‌تایم پی‌‌سی‌آر، پراکندگی نور پویا یا تفرق نور پویا و طیف‌بینی مادون قرمز بازتابی کلی تضعیف شده تنها بخشی از تجهیزات آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه است.

 

مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری دوره‌های آموزشی، گفت: هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی، ارتقای آگاهی و ترویج گسترده یافته‌های علمی و توسعه پژوهش‌های کارآمد است. در این راستا دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، مرتبط با حوزه فعالیت کارشناسان آزمایشگاهی، اولویت‌های علمی و پژوهشی و رویکرد ترویج علم، به صورت مستمر و مدوّن برگزار می‌شود.

 

دانشیار گروه شیمی این دانشگاه، در ادامه افزود: مدرسان دوره‌های آموزشی یادشده، از متخصصان و استادان برجسته این دانشگاه هستند و متناسب با عنوان و ماهیت هریک از دوره‌ها، بازه زمانی آن متغیر است. البته مخاطبان دوره های آموزشی، دانشجویان، اساتید و محققان علاقه‌مند هستند و نحوه ثبت نام از طریق سایت این دانشگاه با اعلام فراخوان اطلاع رسانی می شود.

به گفته شهسواری، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان از سال1394 عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کشور است و خدمات خود را در بستر این شبکه به محققان و دانشجویان کشور ارائه می دهد.

 

گفتنی است، فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,دانشگاه علوم پایه زنجان

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code