گروه ارزیابی و نظارت ستاد ویژه توسعه فناوری‌های نانو و میکرو کارگاه آموزشی مجازی «طراحی و توسعه محصول از طریق مهندسی معکوس» را به مدت 2 روز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ 29 و 30 خرداد‌ماه 1403 برگزار می‌کند.

مهندسی معکوس ( reverse engineering) روشی برای حل مسئله است که از پاسخ شروع شده و به صورت مسئله می‌رسد. امروزه صنعتگران به دنبال روش‌هایی هستند که با استفاده از آن بتوانند با صرفه‌جویی در هزینه و زمان، بیشترین سود را از فرآیندهای مدنظر ببرند. یکی از روش‌هایی که می‌تواند این نیاز صنعتگران را برطرف کند استفاده از مهندسی معکوس است. با استفاده از این روش می‌توان اجسامی را ساخت که امکان تولید آن‌ها با روش‌های مستقیم نیازمند صرف وقت و هزینه بسیار زیادی است و حتی ممکن است در انتها نتیجه موردنظر را فراهم نکند. مهندسی معکوس یافتن مسیر طراحی یا دانش موجود در یک شی یا سیستم است.

 

امروزه مهندسی معکوس برای رفع معایب، ارتقا و بهبود قابلیت‌های محصولات موجود مورد استفاده قرار گرفته و به منظور حفظ وضعیت رقابتی محصولات نیز به کار برده شده است. شناخت مهندسی معکوس و حقوق مالکیت فکری، محدودیت‌ها و نحوه انتخاب محصول برای مهندسی معکوس، آگاهی از ابزارها و فرایند مهندسی مربوطه و نیز شناخت استانداردهای این حوزه موارد مهمی است که برای انجام یک فرآیند مهندسی معکوس به شکل صحیح و کسب نتیجه مطلوب باید مورد توجه قرار گیرند.

 

 

سرفصل‌های این کارگاه شامل نقش مهندسی معکوس در توسعه صنعتی و اقتصادی، مفاهیم طراحی رو به جلو (طراحی مستقیم)، مفاهیم مهندسی معکوس/بازیابی طراحی، ارتباط بین مهندسی معکوس و مهندسی رو به جلو، انواع مهندسی معکوس، تفاوت مهندسی معکوس با کپی برداری، مهندسی معکوس و حقوق مالکیت فکری، محدودیت های مهندسی معکوس، نحوه انتخاب محصول برای مهندسی معکوس، سطوح مهندسی معکوس، ابزارهای مهندسی معکوس، فرایند مهندسی معکوس، فرایند مهندسی رو به جلو، نگاه سیستمی به مهندسی معکوس، توسعه بسته داده‌های فنی، نقش استانداردها در فرآیند مهندسی معکوس و بازطراحی، معرفی استانداردهای مهم و کاربردی در مهندسی معکوس، ارائه یک نمونه واقعی طراحی و توسعه محصول از طریق مهندسی معکوس است.

 

مدیران و کارشناسان تحقیق و توسعه شرکت‌های تولیدکننده محصولات، مخاطبین اصلی این دوره آموزشی هستند و هزینه ثبت نام در دوره با حمایت ویژه ستاد توسعه فناوری نانو مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان (000ر000ر15 ریال) در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است ثبت نام در این کارگاه آموزشی از روز شنبه 19 خرداد‌ماه ساعت 9 صبح آغاز خواهد شد و تا تکمیل ظرفیت کارگاه، ادامه خواهد داشت.

 

علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام به آدرس https://eseminar.tv/wb139202 مراجعه نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ 66120378-021 (خانم امینی) تماس بگیرند.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code