نشست مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، جناب آقای نسب، دبیر و سرکار خانم کاوسی، کارشناس ارزیابی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با هدف حمایت شبکه آزمایشگاهی از مراکز فناور و همچنین به‌اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، خرداد ماه جاری در نشستی با حضور بیش از 110 مرکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی، نمایندگان سازمان های نظارتی(دامپزشکی، استاندارد، محیط زیست) و نمایندگان پژوهش‌سراهای سه استان گرد هم آمدند.

 


مهندس نسب بیان کرد: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، بستری برای هم‌افزایی و هم‌رسانی توانمندی‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی کشور است و در این راستا، از توسعه زیست‌بوم آزمایشگاهی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی و پیوستن آزمایشگاه‌های این استان‌ها، به جمع مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی، به طور کامل حمایت می‌کند.

نسب ادامه داد: استفاده بهینه از زیرساخت آزمایشگاهی، تسهیل در دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور به خدمات آزمایشگاهی و استانداردسازی فعالیت‌‌های آزمایشگاهی و ارتقای دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه‌ها از جمله اهداف راهبردی شبکه آزمایشگاهی است.

 

 

دکتر علی دشتی مدیر شبکه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه فردوسی مشهد ضمن عرض خیر مقدم به مدیران و کارشناسان نشست استانی آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی بیان کرد: شبکه آزمایشگاهی دانشگاه با هدف سیاست‌گذاری، پشتیبانی، نظارت، یکپارچه‌سازی و ارتقای کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی تاسیس شده است.

 

 

وی افزود: ساختار شبکه در راستای ایجاد و توسعه زنجیره پژوهش و فناوری ارزش‌آفرین طراحی شده است و علاوه بر این، وجود مرکز تعمیر و نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی و امکان واگذاری فضای کار آزمایشگاهی اشتراکی برای امور تحقیق و توسعه شرکت‌های صنعتی، فناور و دانش‌بنیان، مراکز رشد و هسته‌های پژوهشی از ظرفیت‌ها و نقاط قوت زنجیره پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد می‌باشد.

وی افزود: امید است برگزاری این نشست‌ها موجب هم‌افزایی، ارتقای سطح دانش مدیران و کارشناسان، افزایش همکاری و تعامل موثر و مستمر شبکه آزمایشگاه‌های استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و به‌‍طور کلی منطقه شمال شرق کشور شود.

در ادامه نشست و پس از ارائه توضیحات دکتر ملازاده رئیس اداره آزمایشگاه‌های متمرکز دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص آزمایشگاه‌های دانشگاه، ظرفیت‎های دانشگاه فردوسی مشهد (آزمایشگاه های لومینوسانس و آماده سازی بیولوژیک جامع دامپزشکی و آزمایشگاه های sem، Tem، xrd، x-ray، icp و afm آزمایشگاه مرکزی) با هدف پیوند توانمندی‌ها و هم‌‌افزایی شبکه آزمایشگاهی و این مجموعه فناور مورد بازدید قرار گرفت و زمینه‌های توسعه دامنه ارائه خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی این مجموعه، در سطح ملی و بر بستر شبکه آزمایشگاهی بررسی شد.

 

 

دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین دانشگاه شرق کشور، هم اینک از وجود بیش از 800 عضو هیأت علمی متخصص و پرتلاش برخوردار است.

 

از جمله خدمات منحصر به فرد این دانشگاه در منطقه شمال شرق می‌توان ارزیابی و صدور تاییدیه علمی اختراع، ارائه خدمات تخصصی امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در آزمایشگاه آپا، ارائه خدمات مرکز محاسبات سنگین، ارائه خدمات آزمایشگاه فناوری وب، طراحی و پشتیبانی سامانه‌های کاربردی دانشگاهی و برگزاری دوره‌های آموزش عالی آزاد برای مدیران ارشد و دیگر صاحبان صنعت و خدمات را نام برد.

 

 

تصاویر نشست مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی را می توانید از اینجا ببینید.

 

دانشگاه فردوسی مشهد واقع در استان خراسان رضوی، خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code