فصلنامه تخصصی دانش آزمایشگاهی ایران (IJLK) به عنوان منبعی معتبر و قابل اعتماد از دانش و تجربیات آزمایشگاهی غیر پزشکی به خوانندگان ارایه می‌شود.

این فصلنامه تلاش می‌کند مقالات تخصصی با کیفیت بالا و مرتبط با توانمندی‌های دستگاهی و همچنین توسعه آنها را به صورت الکترونیکی منتشر نماید.

این ارتباط علمی در شبکه آزمایشگاهی با انتخاب درست ویراستاران، مشاوران، مرورگران و دیگر کارهای مرتبط به منظور استفاده بهینه از ظرفیت موجود تجهیزات آزمایشگاهی، بهبود می‌یابد.

مخاطبان IJLK شامل متخصصین آزمایشگاهی، جوامع دانشگاهی و محققان بخش عمومی و خصوصی از همه رشته‌های غیرپزشکی مانند فناوری نانو، بیوتکنولوژی، محیط زیست، انرژی، سلول‌های بنیادی، فن آوری‌های دریایی و هوافضا و غیره هستند.

در این شماره از فصلنامه دانش آزمایشگاهی ایران اخبار رشد و رونق خدمات آزمایشگاهی کشور در یک دهه اخیر و بهره‌مندی 12 هزار نفر از تسهیلات اعتباری بهارانه شبکه آزمایشگاهی منتشر شده است.

در چهل و پنجمین شماره فصلنامه دانش آزمایشگاهی ایران مقالات متنوعی با عناوین زیر در دسترس پژوهشگران کشور قرار گرفته است.

1- ارزش گوهرشناسی و دیرینه شناسی کهربا و روش های آزمایشگاهی تشخیص آن
2- تصویر برداری فراطیفی رامان و پیاده سازی الگوریتم های یادگیری ماشین، راهکاری نوین در استخراج نقشه توزیع مولکولی مواد
3- بررسی نرمال بودن توزیع نتایج آزمون با استفاده از نرم افزار MiniTab
4- بهینه‌سازی واحدهای گازسوز با استفاده از الگوریتم فرا ابتکاری آموزش - یادگیری
5-بررسی میزان گلوتن در موادغذایی با استفاده از روش الایزا
6-تولید نانوالیاف با روش های نوین الکتروریسی

فصلنامه دانش آزمایشگاهی در ماه آخر هر فصل منتشر می شود و به صورت کاملا الکترونیکی در پایگاه اینترنتی این فصلنامه به نشانی www.IJLK.ir در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.