فصلنامه تخصصی دانش آزمایشگاهی ایران (IJLK) به عنوان منبعی معتبر و قابل اعتماد از دانش و تجربیات آزمایشگاهی غیر پزشکی به خوانندگان ارایه می‌شود.

این فصلنامه تلاش می‌کند مقالات تخصصی با کیفیت بالا و مرتبط با توانمندی‌های دستگاهی و همچنین توسعه آنها را به صورت الکترونیکی منتشر نماید.

این ارتباط علمی در شبکه آزمایشگاهی با انتخاب درست ویراستاران، مشاوران، مرورگران و دیگر کارهای مرتبط به منظور استفاده بهینه از ظرفیت موجود تجهیزات آزمایشگاهی، بهبود می‌یابد.

 


مخاطبان IJLK شامل متخصصین آزمایشگاهی، جوامع دانشگاهی و محققان بخش عمومی و خصوصی از همه رشته‌های غیرپزشکی مانند فناوری نانو، بیوتکنولوژی، محیط زیست، انرژی، سلول‌های بنیادی، فن آوری‌های دریایی و هوافضا و غیره هستند.

در این شماره از فصلنامه دانش آزمایشگاهی ایران اخبار رشد و رونق خدمات آزمایشگاهی کشور در یک دهه اخیر و بهره‌مندی 12 هزار نفر از تسهیلات اعتباری بهارانه شبکه آزمایشگاهی منتشر شده است.

 


در چهل و پنجمین شماره فصلنامه دانش آزمایشگاهی ایران مقالات متنوعی با عناوین زیر در دسترس پژوهشگران کشور قرار گرفته است.

 

 

1- ارزش گوهرشناسی و دیرینه شناسی کهربا و روش های آزمایشگاهی تشخیص آن
2- تصویر برداری فراطیفی رامان و پیاده سازی الگوریتم های یادگیری ماشین، راهکاری نوین در استخراج نقشه توزیع مولکولی مواد
3- بررسی نرمال بودن توزیع نتایج آزمون با استفاده از نرم افزار MiniTab
4- بهینه‌سازی واحدهای گازسوز با استفاده از الگوریتم فرا ابتکاری آموزش - یادگیری
5-بررسی میزان گلوتن در موادغذایی با استفاده از روش الایزا
6-تولید نانوالیاف با روش های نوین الکتروریسی

 

فصلنامه دانش آزمایشگاهی در ماه آخر هر فصل منتشر می شود و به صورت کاملا الکترونیکی در پایگاه اینترنتی این فصلنامه به نشانی www.IJLK.ir در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code