با حضور مدیران استان زنجان، آزمایشگاه اندازه‌شناسی قانونی توسط شرکت ابزار دقیق زنگان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، با حضور حسین محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان، مهدی قهرمانی مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی و مدیران پارک علم و فناوری زنجان ، آزمایشگاه تخصصی اندازه شناسی قانونی شرکت ابزار دقیق زنگان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

 

مهدی آذرآیین مدیرعامل شرکت ابزار دقیق زنگان طی این بازدید، توضیحاتی درباره نقش اندازه‌گیری و تدوین استاندارد در حوزه سلامت و در حوزه صنعت بیان کرد و به معرفی و تشریح قسمت های مختلف آزمایشگاه پرداخت.

 

همچنین زیرساخت‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی مستقر در این آزمایشگاه از جمله تجهیزات پزشکی و تجهیزات الکتریکال مورد بازدید قرار گرفت و ضمن معرفی این تجهیزات درباره کاربرد، اهمیت و طرز کار دستگاه ها توضیحاتی ارائه شد.

 

در این بازدید مقرر شد از طرف اداره کل استاندارد و معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشت تفاهم نامه ای منعقد شود تا معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری نظارت داشته باشند تا تعاملات بیش‌تری در حوزه اندازه‌گیری سلامت توسط شرکت ابزار دقیق زنگان با بخش‌های مخاطب صورت بگیرد.

 

مدیرعامل شرکت ابزار دقیق زنگان با تأکید بر این‌که اندازه‌شناسی قانونی، مقررات و الزامات قانونی مرتبط با اندازه گیری را پوشش می دهد، افزود: دولت ها بایستی با ایجاد زیرساخت اندازه گیری در کشور و با توسعه و حفظ استانداردها و شیوه‌های اندازه‌گیری شناخته شده بین‌المللی، سیستم اندازه‌گیری‌ یکپارچه و قابل اطمینان را فراهم کنند. در صورتی‌که کشورهای مختلف زیرساخت سیستم اندازه¬گیری را برقرار کرده باشند در آن صورت به‌راحتی می‌توانند با هم معاملات تجاری و توسعه فناوری خود را انجام دهند.

 

آذرآئین با اشاره به اهمیت وجود آزمایشگاه‌های اندازه‌شناسی در صرفه جویی ارزی و توسعه فناوری عنوان کرد: اگر به اندازه شناسی توجه مناسب نشود پیامدهای منفی برای کشور دارد که از جمله آن می‌توان به خروج ارز از کشور، هدر رفتن منابع و سرمایه‌ های ملی، افزایش ناهنجاری‌‌های اقتصادی و اجتماعی در سطح جامعه، از بین رفتن اطمینان از سطح مناسب کمی و کیفی تولیدات و خدمات در جامعه و همچنین تضییع حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کالا و خدمات اشاره کرد.

 

این فعال حوزه فناوری ادامه داد: افتتاح آزمایشگاه اندازه‌شناسی قانونی که با تکیه بر توان فناوران و نخبگان ایرانی مستقر در این شرکت به سرانجام رسید، منجر به ایجاد آرامش و اطمینان نزد افراد جامعه در داد و ستدها و خدمات عمومی، افزایش بهره وری در نظام ملی و ارتقای اعتبار در نظام بین‌المللی، ایجاد رونق اقتصادی و کسب و کار در جامعه، اطمینان از سطح کیفی تولید کالا و خدمات، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، توسعه نظام کیفی کشور و ... خواهد شد.

 

شرکت ابزار دقیق زنگان در دو زمینه ی کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی و همچنین طراحی، تهیه و تامین تابلو و علائم ایمنی فعالیت دارد.

 

این مجموعه دانش‌بنیان دارای گواهی تائید صلاحیت از سازمان ملی تائید صلاحیت بوده و همکار سازمان ملی استاندارد در زمینه اندازه‌شناسی و از اعضای توانمند شبکه آزمایشگاهی فناوی‌های راهبردی است.

شرکت ابزار دقیق زنگان در استان زنجان استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code