مجموعه پاک تاب آذر به عنوان تنها آزمایشگاه در زمینه تست کولر و رادیاتور کشور، خدمات آزمایشگاهی متنوعی را در زمینه لوازم خانگی، تجهیزات برودتی و گرمایشی ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، توسعه زیست‌بوم خدمات آزمایشگاهی و کمک به توسعه فناوری‌ها و شناسایی ظرفیت‌های آزمایشگاهی استان‌ها، در کنار ترویج فرهنگ به اشتراک‌گذاری تجهیزات و زیرساخت‌های آزمایشگاهی از اهداف شبکه آزمایشگاهی است و بر همین اساس، نمایندگان این شبکه آزمایشگاهی طی نشست‌هایی در سفر به استان‌های مختلف سراسر کشور، ضمن معرفی امکانات، تسهیلات و حمایت‌های شبکه آزمایشگاهی به آزمایشگاه‌ها، نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های بومی، زمینه را برای پیوستن مجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی به این زیست‌بوم گسترده فراهم می‌کنند.

مهندس مجتبی نسب دبیر و مهندس محمدی رفاه کارشناس حمایت‌ها و خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با هدف حمایت شبکه آزمایشگاهی از مجموعه‌های دانشگاهی و فناور و همچنین به ‌اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به استان آذربایجان شرقی سفری داشتند و برخی از آزمایشگاه‌های این استان را مورد بازدید قرار دادند. طی یکی از این بازدید‌ها شرکت « پاک تاب آذر » و ظرفیت‌های آزمایشگاهی آن معرفی و زمینه ارائه گسترده این توانمندی‌ها بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی فراهم شد.

 

مجید گیسوئی مدیر آزمایشگاه پاک تاب آذر درباره فعالیت‌های این مجموعه فناور و آزمایشگاهی عنوان کرد: آزمایشگاه پاک تاب آذر در سال 1391 با هدف ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه لوازم خانگی و تاسیسات حرارتی و برودتی تاسیس شد.

 

 

وی با اشاره به دامنه‌های فعالیت این مجموعه آزمایشگاهی به عنوان تنها آزمایشگاه در زمینه تست کولر و رادیاتور کشور افزود: آزمایشگاه پاک تاب آذر هم اکنون در دامنه های وسایل برودتی خانگی، ایمنی، عملکرد و برچسب انرژی، رادیاتورها و کنوکتورها، آبگرمکن‌های گازسوز مخزن‌دار، آبگرمکن‌های برقی خانگی، بخاری‌های گازسوز دودکش دار، وسایل پخت و پز خانگی، رادیاتورها و کولرهای آبی فعالیت دارد.

 

 

این فعال حوزه پژوهش و فناوری ادامه داد: در حال حاضر پنج نفر بصورت مستقیم در این مجموعه آزمایشگاهی فعالیت دارند و سرفصل های کاری زیر از موارد قابل انجام در این مجموعه می باشد.

-عملکرد و برچسب انرژی تست رادیاتور
-عملکرد، برچسب انرژی و ایمنی آبگرمکن گازسوز مخزن دار
-عملکرد، برچسب انرژی و ایمنی آبگرمکن برقی
-عملکرد، برچسب انرژی و ایمنی وسایل پخت و پز گازسوز خانگی
-عملکرد، برچسب انرژی و ایمنی بخاری های گازسوز دودکش دار
-عملکرد، برچسب انرژی و ایمنی کولرهای آبی
-عملکرد، برچسب انرژی و ایمنی وسایل برودتی خانگی(یخچال و فریزر)

 

گیسوئی در بازدید دبیر شبکه آزمایشگاهی توضیح داد: به نقش موثر پژوهشکده استاندارد به عنوان ناظر در زمینه انتقال تجربیات و دانش فنی آزمایشگاه‌ها به واحدهای تولیدی، اشاره شد و مقرر گردید دبیر محترم شبکه آزمایشگاهی مذاکراتی را در این خصوص با پژوهشکده انجام دهند.

مدیر مجموعه پاک تاب آذر با اشاره به برنامه این آزمایشگاه برای تبدیل شدن به یک مرکز جامع آزمایشگاهی در حوزه فلزی عنوان کرد: شبکه آزمایشگاهی دارای پتانسیل بسیار بالایی در خصوص همکاری بین آزمایشگاه ها و آزمایشگاه ها با پژوهشکده و صنایع می باشد.

 

آزمایشگاه پاک تاب آذر در استان آذربایجان شرقی استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code