پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا در راستای افزایش آگاهی آموخته‌های مرتبط با علم و دانش مخاطبین کارگاه HPLC را تیر ماه سال جاری برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم پزشکی جهاد دانشگاهی ابن سینا با هدف ارتقای آگاهی دانشجویان و افزایش توانمندی کارشناسان آزمایشگاهی کارگاه HPLC را تیر ماه سال جاری برگزار می‌کند.

 

کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا یا کروماتوگرافی مایع با فشار بالا (HPLC) یکی از تکنیک‌‌های تجزیه‌ای پرکاربرد جهت جداسازی‌های فیزیکی و شیمیایی است.

در چند سال اخیر، این تکنیک بطور ویژه و بیشتر گسترش یافته است. در این تکنیک جداسازی، از فاز متحرک مایع و فاز ساکن جامد یا مایع استفاده می‌شود.

فاز متحرک معمولا مخلوطی از حلال‌هایی مانند آب، استونیتریل و یا متانول است و تحت فشار بالا از ستون عبور داده می‌شود.

برهمکنش‌های مختلفی بین هر آنالیت با فاز ساکن و متحرک اتفاق افتاده و همین برهمکنش‌های مختلف باعث عمل جداسازی می‌شود.

ترکیبات غیرفرار و ترکیبات ناپایدار حرارتی که به راحتی توسط کروماتوگرافی گازی قابل اندازه‌گیری نیستند توسط کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا اندازه‌گیری می‌شوند.

 


از مهم‌ترین سرفصل‌های این کارگاه می‌توان به آشنایی با تئوری کروماتوگرافی مایع، معرفی انواع فاز ساکن الزامات، کاربرد آشنایی با انواع فاز متحرک، روش‌های آنالیز کمی با کارماتوگرافی و آشنایی با مکانیزم‌های جداسازی اشاره کرد.

 

گفتنی است، علاقمندان برای شرکت در این دوره و یا کسب اطلاعات بیش‌تر درباره کارگاه‌های آموزشی می‌توانند به سایت www.avicenna.com مراجعه و یا با شماره‌های 22432020-021داخلی 459 و 021-22431945تماس حاصل کنند و یا از طریق واتساپ با شماره 09032426859 با این مجموعه در ارتباط باشند.

 

شایان ذکر است مجموعه آزمایشگاه‌های مرکزی تحقیقات پژوهشگاه ابن سینا با هدف کمک به انجام و پیشبرد طرح‌های پژوهشی محققان، ارائه خدمات به دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است.

 

این مجموعه فناور که از سال 1400 به عضویت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی درآمده است در استان تهران استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر این شبکه آزمایشگاهی به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,پژوهشگاه ابن سینا

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code