دریافت استاندارد ایزو 22000 توسط آزمایشگاه نانو فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، آزمایشگاه نانو فناوری و مواد پیشرفته دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران موفق به اخذ استاندارد ایزو 22000 برای دو محصول نانوامولسیون زعفران و نانوامولسیون گل محمدی شد.

 

برای سومین مرتبه متوالی است که آزمایشگاه نانو فناوری و مواد پیشرفته دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران استاندارد ایزو 22000 را برای دو محصول نانوامولسیون زعفران و نانوامولسیون گل محمدی دریافت می‌کند. این دو محصول از اولویت‌های صادرات فرآورده‌های غذایی و ادویه‌جات چاشنی در کشور به شمار می‌رود و برخورداری از استانداردهای بین المللی زمینه تسهیل ورود به بازارهای بین المللی را فراهم می‌کند.

 

 

استاندارد ایزو 22000 نوعی استاندارد مخصوص مدیریت در حیطه ایمنی مواد غذایی است که تمام مراحل زنجیره تولید مواد غذایی از مزرعه تا هنگامی که مورد مصرف قرار می‌گیرد را بررسی و مدیریت می‌کند. این استاندارد، علاوه بر کنترل و پیشگیری، کاهش و حذف خطرات احتمالی مواد غذایی، کلیه واحدهای تولیدی را ملزم به بالا بردن دقت و تمرکز و رعایت دقیق الزامات لازمه در زمینه خطرات کسب‌وکارشان بر ایمنی مواد غذایی می‌کند.

این استاندارد منجر به تضمین کیفیت و ایمنی محصولات غذایی، افزایش اعتماد مشتریان و بازاریابی مؤثرتر و بهبود روند تولید و کاهش هدررفت مواد می‌شود.

آزمایشگاه‌ها با دریافت گواهینامه ایزو 22000، تعهد خود را به ایمنی مواد غذایی به مشتریان و سایر ذی‌نفعان نشان خواهند داد و این امر منجر به اعتماد مشتریان، تامین‌کنندگان و سایر ذی‌نفعان، به حداقل رساندن زمان بررسی، رضایت مشتری و به رسمیت شناخته شدن جهانی به عنوان یک تامین‌کننده معتبر می‌شود.

 

آزمایشگاه نانو فناوری پس از اخذ مجوز‌های لازم مانند پروانه فعالیت آزمایشگاه مجاز تولیدی (آکرودیته)، عضویت فعال شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کشور و نیز گواهی نانو مقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو برای نانوامولسیون زعفران و گل محمدی و گواهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برای محصول نانو امولسیون زعفران، در زمینه تولید اسانس، عصاره و نانوامولسیون فعالیت خود را به صورت تخصصی آغاز کرده است.

 

این مجموعه، با دستگاه‌های پیشرفته به عنوان تنها آزمایشگاه تخصصی در زمینه تولید نانوامولسیون گیاهان دارویی کاربردی در صنایع غذایی در کشور فعالیت دارد.

شایان ذکر است آزمایشگاه نانو فناوری و مواد پیشرفته مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در استان تهران استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

 

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code