پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم پزشکی جهاد دانشگاهی ابن سینا در راستای افزایش آگاهی آموخته‌های مرتبط با علم و دانش مخاطبین کارگاه GCMS را مردادماه سال جاری برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم پزشکی جهاد دانشگاهی ابن سینا با هدف ارتقای آگاهی دانشجویان و افزایش توانمندی کارشناسان آزمایشگاهی کارگاه GCMS را مرداد ماه سال جاری همراه با ارائه گواهی معتبر برگزار می‌کند.

 

روش کروماتوگرافی گازی اسپکترومتر جرمی یا GC-MS یکی از روش‌های موثر و پرکاربرد در حوزه آنالیز مواد است. این تکنیک، از ادغام تکنیک جداسازی با دستگاه GC و تکنیک تشخیصی قدرتمند MS برای آنالیز بهتر نمونه استفاده می‌کند.

 

 

در این دستگاه در حالی که دستگاه GC جداسازی ترکیبات فرار را بر عهده می‌گیرد، اسپکترومتر جرمی کمک می‌کند که تک‌تک اجزای جدا شده بر اساس خاصیت جرمی با دقت بالایی شناسایی شوند.

 

دستگاه GC-MS علاوه بر آنالیز رنج گسترده‌‌ای از مواد، امکان تشخیص دقیق‌تر و ارائه نتایجی سریع‌تر را فراهم می‌آورد و کاربردهای بسیاری در علوم پزشکی و داروسازی، پزشکی قانونی و جرم‌شناسی، تحقیقات محیط زیست، صنایع غذایی و نوشیدنی‌ها و آنالیز مواد بیولوژیکی بدن دارد.

 

از مهم‌ترین سرفصل‌های این کارگاه می‌توان به آشنایی با تئوری کروماتوگرافی گازی، معرفی انواع فاز ساکن، کاربرد آشنایی با برنامه دمایی GC، روش‌های آنالیز کمی با کارماتوگرافی، آشنایی با مکانیزم‌های جداسازی، آشنایی با آشکارسازهای کروماتوگرافی گازی، آشنایی با اسپکترومتری جرمی، آشنایی و کاربرد انواع منابع یونش، آشنایی و کاربرد انواع جداکننده‌های یونی و بازدید از آزمایشگاه و کار با دستگاه GCMS اشاره کرد.

 

گفتنی است، علاقمندان برای شرکت در این دوره و یا کسب اطلاعات بیش‌تر درباره کارگاه‌های آموزشی می‌توانند با شماره‌های 02122432020 داخلی 459 و 02122431945 تماس حاصل کنند و یا از طریق واتساپ با شماره 09032426859 با این مجموعه در ارتباط باشند.

 

مجموعه آزمایشگاه‌های مرکزی تحقیقات پژوهشگاه ابن سینا با هدف کمک به انجام و پیشبرد طرح‌های پژوهشی محققان، ارائه خدمات به دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است.

 

این مجموعه فناور که از سال 1400 به عضویت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی درآمده است در استان تهران استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر این شبکه آزمایشگاهی به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,پژوهشگاه علوم زیستی ابن سینا

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code