شرکت مهندسین مشاور آزمونه فولاد با هدف افزایش مهارتها و انتقال تجربیات خود در حوزه بازرسی فنی، دوره بین المللی مایعات نافذ را تیرماه جاری برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، با هدف آشنایی کارشناسان آزمایشگاهی، ارتقای پژوهش‌ها و افزایش مهارت‌های کارشناسان، دوره آموزشی مایعات نافذ را برگزار می‌کند.

 

از مهم‌ترین سرفصل‌های این کارگاه می‌توان به شناخت مقدماتی آزمایش مایع نافذ، آماده‌سازی، کاربرد مایع نافذ، پاک کردن نافذ اضافی، اعمال ماده ظاهرکننده، بازرسی و پاک کردن نهایی، تمیزکاری نهایی سطح، محدودیت‌ها و کنترل فرآیند، استاندارد پذیرش و عیوب اشاره کرد.

 

اساس تست غیر مخرب PT نفوذ مایع نافذ به داخل عیوب سطحی و یا عیوبی که به سطح قطعه راه داشته باشند می‌باشد و بر روی انواع فلزات مغناطیسی و غیرمغناطیس و همچنین جامدات غیرفلزی نظیـر سـرامیک، شیشه و قطعات پلاستیکی کاربرد دارد بر همین اساس، شرکت مهندسین مشاور آزمونه فولاد این کارگاه را تیرماه جاری برگزار می‌کند.

 

دوره آموزشی آزمایش مایعات نافذ (PT) بر اساس اهدافی چون آموزش اصول پایه تئوری روش تست مایعات نافذ، ارائه کاربردهای این روش در صنایع، آموزش تکنیک های گوناگون آزمایش مایعات نافذ و استاندارهای مورد استفاده، آموزش اصول کالیبراسیون و تست قطعات جوشکاری شده برگزار می‌شود.

 

از سرفصل‌های آموزشی این دوره می‌توان به ارائه کلیات، اصول مویینگی و پارامترهای موثر بر آن، بررسی خاصیت مویینگی مواد، روش‌های انجام آزمایشهای مایعات نافذ، مشخصات مواد پاک کننده، مشخصات مایع نافذ و آشکارسازها، آشنایی با محدودیت های روش، آشنایی با روش فلورسنت و نور ماوراء بنفش، آشنایی با اصول ایمنی، فرآیندهای ساخت و تولید محصولات، نحوه انجام تست مایعات نافذ و آشنایی با ناپیوستگی ها و نحوه ارزیابی آن‌ها اشاره کرد.

 

شرکت مهندسین مشاور آزمونه فولاد با تنوع سبد خدمات در زمینه‌های بازرسی فنی و کالا، ژئوتکنیک مهندسی و خدمات آزمایشگاهی (متالورژی، ژئوتکنیک و مقاومت مصالح، شیمی و خوردگی) و همراهی مستقیم نزدیک به ۵۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص، جزو معدود شرکت‌های ایرانی است که توانسته با حفظ یکپارچگی، طیف وسیعی از خدمات مورد نیاز صنایع را پاسخگو باشد.

 

متقاضیان و سایر علاقمندان برای شرکت در این دوره می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق فکس با شماره‌ 03136274033 و یا از طریق ایتا یا واتساپ با شماره 09383736308 درارتباط باشند.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code