شرکت دانش‌بنیان گسترش فناوری خوارزمی موفق به دریافت تندیس زرین روز ملی صنعت و معدن و لوح تقدیر بر پایه معیارهای کار گروه انتخاب برگزیدگان صنایع شیمیایی و پلیمر شد. این شرکت به عنوان تولیــد کننــده برتـــر در آیین روز ملی صنعت، معدن و تجارت ۱۴۰۳، انتخاب شد

در مراسم بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجارت که با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، صمد حسن‌زاده، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران وزارت صمت و بزرگان صنایع و شرکت‌های تولیدی کشور در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، شرکت دانش‌بنیان گسترش فناوری خوارزمی موفق به دریافت تندیس زرین روز ملی صنعت و معدن و لوح تقدیر بر پایه معیارهای کار گروه انتخاب برگزیدگان صنایع شیمیایی و پلیمر شد.

 

 

گسترش فناوری خوارزمی تنها تولیدکننده نانوکاتالیست‌های پیشرفته کشور در این مراسم، بود که به عنوان واحد نمونه تولیدی معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت. این شرکت، با تکیه بر دانش و تجربه متخصصان مجرب و با سابقه در زمینه تولید نانوکاتالیست‌های پیشرفته مصرفی در صنایع پتروشیمی، فولاد و پالایشگاهی در سال ۱۳۹۲، به عنوان کالاهای استراتژیک و قلب واحدهای تولیدی این مجتمع‌ها تاسیس گردید.

 

با گذشت بیش از ۱۱ سال از آغاز به‌کار رسمی شرکت دانش‌بنیان گسترش فناوری خوارزمی، این نام در سراسر صنعت فولاد، پالایش و پتروشیمی، با واژه «نانوکاتالیست‌های پیشرفته» و خدمات مربوط به این کالای استراتژیک همراه بوده است.

 

شناخت کامل فرآیندهای صنعتی، متغیرهای موثر در مکانیسم و سینتیک واکنش‌ها، تسلط بر روش‌های سنتز و تولید مواد، استفاده از فناوری‌های نوین و به روز در عرصه دانش نانوکاتالیست‌های صنعتی از خصوصیات برجسته این شرکت است.

 

گسترش فناوری خوارزمی تولیدکننده انواع جاذب‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز واحدهای احیاء مستقیم فولادی تولید کننده آهن اسفنجی به روش DRI، کاتالیست‌های زنجیره تولید اوره و آمونیاک و متانول و نیز کاتالیست‌های زنجیره تولید هیدروژن در واحدهای پالایشگاهی، کاتالیست‌های هیدروژناسیون روغن مایع، کاتالیست‌های ODS و Active Clay است. در سالی که گذشت، انواع کاتالیست‌های Hydro-Treating برش‌های هیدروکربنی مایع به سبد محصولات شرکت اضافه شدند و نیز تعداد دیگری از کاتالیست‌های استراتژیک مورد نیاز صنایع مختلف در مراحل اجرایی بومی‌سازی قرار دارند که در سال جاری به مرحله تولید صنعتی خواهند رسید.

 

شرکت خوارزمی یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های اکسید روی فعال و جاذب‌های سولفورزدایی در منطقه خاورمیانه است که تا کنون بیش از ۵۰۰۰ تن از انواع جاذب‌های سولفورزدایی را تولید و به مشتریان خود در صنایع مختلف تحویل‌دهی کرده است.

 

همچنین خوارزمی با توسعه دانش فنی بازیابی فلزات پایه از کاتالیست‌‎های مستعمل، علاوه بر موفقیت‌های علمی و کسب جایزه طرح برتر جشنواره بین‌المللی خوارزمی، خط تولید شمش نیکل و بازیابی دیگر فلزات پایه را در میان دیگر خطوط تولید خود دارد و بدین وسیله بخش بزرگی از نیازهای خود به انواع فلزات پایه مورد استفاده در نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی را مرتفع کرده است.

 

شرکت گسترش فناوری خوارزمی در استان البرز استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code