دبیر کارگروه تخصصی استاندارد و کالیبراسیون شبکه آزمایشگاهی، از تلاش‌های مستمر و جدی این کارگروه در مسیر ارتقای کارآمدی، استقرار استاندارد 17025 و افزایش کیفیت خدمت‌دهی آزمایشگاه‌ها گفت.

به گزارش پایگاه‌ خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، کارگروه‌های تخصصی در شبکه آزمایشگاهی، تمهیدی حمایت‌گرانه برای تبادل تجربیات و توانمندی کاربران دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی، ارتقای دانش و مهارت‌های آنان، کمک به نگهداری، تامین تجهیزات و دسترس‌پذیر کردن خدمات مورد نیاز آزمایشگاه‌ها است.

 

کارگروه تخصصی کالیبراسیون و استانداردسازی شبکه آزمایشگاهی، با جمعی از متخصصان و کاربران تجهیزات آزمایشگاهی از سراسر کشور، رویکرد کمک به پیاده سازی استاندارد 17025 در آزمایشگاه‌ها، همراهی و آموزش کارشناسان برای استقرار الزامات این استاندارد و نیز کمک به کالیبراسیون و افزایش کارآمدی تجهیزات آزمایشگاهی را دنبال می‌کند.

 

 

سید احمد ظهیرمیردامادی، دانش آموخته رشته مهندسی صنایع و مدیریت دولتی که مدیر کیفیت در پژوهشگاه مواد و انرژی است، دبیری کارگروه تخصصی کالیبراسیون و استانداردسازی را در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی بر عهده دارد.

 

ظهیر میردامادی درباره سرآغاز همکاری با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: اولین جرقه آشنایی من با شبکه بعد از استقرار استاندارد در پژوهشگاه و بر اساس پیگیری بابت حمایت هایی بود که شبکه برای استقرار استاندارد در مراکز به عمل می آورد و من برای جذب این حمایت ها پیگیر شدم ولی در عمل به واسطه برخورد بسیار حرفه ای و دوستانه شبکه خودم نیز جذب شبکه آزمایشگاهی شدم؛ در ابتدا عضو کارگروه استاندارد و کالیبراسیون شبکه آزمایشگاهی بودم و در سال 91 سمت دبیری این کارگروه را بر عهده گرفتم.

 

 

وی افزود: از سال 92، رابط پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی نیز بودم که این نقش به مدت ده سال ادامه داشت. در این سال ها ما در یک دوره رتبه اول همکاری های شبکه ای و در مجموع رتبه سوم ارزیابی را به دست آوردیم همچنین در سال 1401 به عنوان یکی از رابطین برگزیده شبکه انتخاب شدم.

 

ظهیر میردامادی، درباره نقش شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، در ارتقای تجربه‌های کارشناسان آزمایشگاهی گفت: ساختار شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، حرفه‌ای و منسجم است و با وجود این‌که کار کردن با شبکه، همراه با جدیت فراوان و چارچوب‌های خیلی مشخصی همراه است، اما در عین حال برای من مملو از آرامش و خوشحالی بوده است، در شبکه من همیشه می توانم خودم باشم و این ارزشمند است که در این مجموعه به همان چیزی که هستی اهمیت می دهند.

 

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار کارگروه‌های تخصصی شبکه آزمایشگاهی در ارتقای توانمندی کارشناسان و استقبال خوب از کارگروه استاندارد و کالیبراسیون گفت: با توجه به تلاش‌های مستمر و شناخت بیش‌تر کارشناسان آزمایشگاهی از این کارگروه، رشد قابل توجهی را شاهد بوده است به طوری که ابتدای کار مجموع اعضای کارگروه 5نفر نبود در مقطعی شاید ده نیروی متخصص این استاندارد در بین اعضای کارگروه وجود نداشت اما امروز میزان استقبال از این کارگروه به میزان چشمگیری افزایش یافته است ضمن آن که استقرار استاندارد 17025 در بسیاری از آزمایشگاه‌ها تا حد زیادی مرهون تاکید مدیریت ارشد شبکه آزمایشگاهی در پیاده سازی این استاندارد و اختصاص حمایت های مالی و صد البته کارشناسی شبکه از آزمایشگاه های عضو است. در حقیقت پشتوانه شبکه آزمایشگاهی از استقرار استاندارد کاملا اثرگذار بوده است.

 

وی با تاکید بر روند رو به رشد تعداد اعضای کارگروه که نسبت مستقیمی با مراکز عضو شبکه دارد، ادامه داد: موضوع برجسته در کارگروه تخصصی استاندارد و کالیبراسیون، افزایش کیفیت نیروهای عضو کارگروه است که به واسطه آموزش تخصصی، تلاش می‌کنیم، سطح مهارت و تخصص این نیروها را افزایش دهیم به طوری که هرکدام از افراد عضو برای خودشان دارای سابقه و رزومه قوی علمی و کاری در زمینه استانداردهای آزمایشگاه ها باشند.

 

دبیر کارگروه تخصصی استاندارد و کالیبراسیون شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ادامه داد: علاوه بر آموزش‌های عمومی که طبق روال در حال انجام هستند امیدواریم بتوانیم آموزش های تخصصی بیش‌تری را به نسبت حال و وضعیت همکارانمان به صورت تفکیکی برگزار کنیم.

 

ظهیر میردامادی نقش شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی را در ارتقای بسیاری از آزمایشگاه‌های کشور نقشی راهبردی دانست و گفت: همکاری با شبکه موجب خیر و برکت بوده است بنده جوان و بی تجربه بودم که وارد دبیرخانه شبکه شدم و در همکاری با شبکه در طول زمان بزرگ شدم و تجربه کسب کردم.

 

وی افزود: به واسطه همکاری با شبکه، با بسیاری از بزرگان صنعت آزمایشگاهی کشور آشنا شدم و توانستم  از حضور این بزرگواران  علم بسیاری کسب کنم و از همه آنان کمال تشکر را دارم.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,پژوهشگاه مواد و انرژی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code