طی بازدید دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از مجموعه آزمایشگاه‌های شرکت پارس لیان اروند، زمینه برای توسعه همکاری‌ها و ارائه خدمات گسترده‌ و پیشرفته در حوزه و پژوهش‌ها، فناوری‌ها و فرآورده‌های نفتی فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مهندس مجتبی نسب دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با هدف توسعه همکاری‌ها و گسترش استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاهی مجموعه‌های فناور، از بخش نفتی شرکت پارس لیان اروند که جزو مجموعه‌های آزمایشگاهی توانمند در حوزه خدمات آزمون و کنترل کیفیت فرآورده‌های نفتی است، بازدید کرد.

 

مهندس نسب در جریان این بازدید به حمایت‌ها و تسهیلات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از مجموعه‌های آزمایشگاهی توانمند پرداخت و گفت: بیش از 1760 مجموعه آزمایشگاهی و تحقیقاتی، خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارائه می‌دهند و این پیوند زمینه‌ساز رونق فعالیت‌ آزمایشگاه‌ها از یک سو و کمک به توسعه تحقیقات، ارتقای کیفیت محصولات و فرآورده‌ها و حرکت در مسیر توسعه فناوری‌ها از سوی دیگر شده است.

 

 

دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی افزود: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در راستای کمک به توسعه پژوهش‌ها، فناوری‌های کاربردی و استفاده بهینه‌ از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های آزمایشگاهی، خدمات و تسهیلاتی را به هر دو طرف عرضه و تقاضای خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌دهد که کمک به تامین تجهیزات پیشرفته و کاربردی، تامین مواد مرجع، حمایت از استقرار استانداردهای آزمایشگاهی، کالیبراسیون، تعمیر، نگهداری و احیای تجهیزات آزمایشگاهی، تنها بخشی از حمایت‌های شبکه آزمایشگاهی به مجموعه‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی است.

 

مهندس فرشته حسین زاده مدیرعامل شرکت پارس لیان اروند در خصوص توانمندی های این مجموعه بیان کرد: آزمایشگاه پارس لیان اروند، هرساله با اضافه کردن تجهیزات پیشرفته در راستای افزایش دامنه آزمون خود تلاش کرده است. این شعبه خدمات خود را جهت تامین نیازهای فرآورده های صادراتی، وارداتی و تولید داخل با همکاری با ادارات استاندارد، گمرکات کشور و واحدهای تولیدی ارائه می‌کند.

 

این فعال فناور ادامه داد: این واحد آزمایشگاهی در تلاش است تا با به کارگیری پرسنل متخصص و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته، خدمات خود را در بالاترین سطح کیفیت در دسترس مشتریان خود قرار دهد. این شعبه در سال 1397 موفق به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ISO/IEC 17025 از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران شد.

 

 

مدیر این مجموعه آزمایشگاهی و فناور، از زحمات و همکاری های شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی در تعامل و همفکری های انجام شده و همکاری در بخش های مختلف آزمایشگاهی، قدردانی و ابراز امیدواری کرد این تعاملات و همکاری‌ها ادامه دار بوده و به رشد و توسعه آزمایشگاه ها کمک کند.

 

مهندس محمدرحیم رضاییان مدیریت ارشد شرکت با اشاره به تجهیزات موجود در این شعبه اشاره کرد و افزود: این آزمایشگاه باتوجه به گستردگی دامنه در فرآورده های نفتی و همچنین دارا بودن تجهیزات پیشرفته و فوق پیشرفته آزمایشگاهی با بالاترین دقت و بهترین فناوری خدمات آزمایشگاهی خود را ارائه می‌دهد.

 

وی افزود: از جمله ICP ، GC ، HTHS، MRV، CCS، کارل فیشر و آنالیز گوگرد با دستگاه SVM، FT-IR و همچنین آنالیز خوردگی روغن های دیزلی و بنزینی و ده ها تجهیز دیگر در دامنه های زیر با ادارات استاندارد ، گمرکات و دانشگاه ها، واحدهای تولیدی و شرکت های خصوصی همکاری می‌کند.

مهندس رضاییان، ضمن اعلام آمادگی پارس لیان اروند، در جهت ارائه خدمات آزمون های تخصصی نفتی و روان‌کارها، مشاوره، آموزش و فروش و تامین تجهیزات آزمایشگاهی روزآمد و پیشرفته گفت: این شرکت دانش‌بنیان در زمینه انواع هیدروکربن ها، انواع روان‌کارها، انواع سوخت، انواع تینر، حلال‌های آلی، گریس، قیر و وکیوم باتوم تنها بخشی از خدمات آزمایشگاهی قابل ارائه در این مجموعه دانش‌بنیان است.

 

 

 

همچنین مهندس کبری اکبرزاده رابط پارس لیان اروند با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و رابط منتخب سال 1401 خاطر نشان کرد: شعبه نفتی شرکت پارس لیان اروند از سال 1397 همکاری خود را با شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی در جهت ایجاد ارتباطی محکم و پیوسته با مشتریان و آزمایشگاه های همکار و همچنین ارائه خدمات بهتر همراه با ایجاد اعتماد و اطمینان در صحت نتایج و کیفیت مطلوب خدمات آغاز کرده است.

 

وی افزود: این همکاری با شبکه آزمایشگاهی در جهت پیشبرد خط مش شرکت پارس لیان اروند و همسو با اهداف شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی ادامه خواهد داشت.

 

در ادامه در طی بازدید از بخش آزمایشگاهی و معرفی تمامی تجهیزات توسط مدیر فنی آزمایشگاه ،آقای مهندس کاظمی ، تمامی توانمندی و تجهیزات این شعبه از شرکت پارس لیان اروند بصورت کامل به حضور آقای مهندس نسب و آقای محمدی تشریح گردید.

در این بازدید و گفت و گو موارد و ضرورت‌هایی همچون ایجاد بستری مناسب جهت تهیه و ساخت تجهیزات هزینه‌بر و پیشرفته برای خودکفایی کشور در انجام آزمون های مربوط به آن‌ها، همکاری با آزمایشگاه های توانمند و برتر در جهت بخشودگی های مالیاتی، ساخت محتواهای رسانه‌ای و تبلیغاتی معرفی آزمایشگاه های برتر، استفاده از توانمندی آزمایشگاه ها در بخش های مختلف، و تلاش شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، در آشنایی هرچه بیشتر آزمایشگاه های همکار جهت همکاری با یکدیگر مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت.

 

گفتنی است آزمایشگاه فرآورده های نفتی پارس لیان اروند، عنوان آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد و همچنین عضو ممتاز در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، خدمات آزمایشگاهی خود را در رابطه با آزمون و کنترل کیفیت فرآورده های نفتی با تاسیس آزمایشگاهی در تهران ارائه می‌دهد. پارس لیان اروند شرکتی دانش‌بنیان با بیش از 5 شعبه در سراسر کشور است که از سال 1397 همکاری خود را با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی آغاز کرده است.

 

فهرست خدمات، شعبه‌های مختلف و تجهیزات آزمایشگاهی این مجموعه آزایشگاهی و فناور، در وب‌سایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code