آزمایشگاه ژئوتکنیک دانشگاه آزاد واحد سنندج از مجموعه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که خدمات آزمایشگاهی متنوعی را در زمینه مهندسی عمران، مکانیک خاک و مصالح ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، صالح الهی منش کارشناس آزمایشگاه ژئوتکنیک دانشگاه آزاد واحد سنندج درباره پیشینه فعالیت خود در عرصه آزمایشگاهی توضیح داد: دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته عمران گرایش خاک و پی هستم و از سال 1384 در حوزه آزمایشگاه ژئوتکنیک فعالیت دارم. در حال حاضر کارشناس آزمایشگاه ژئوتکنیک دانشگاه آزاد واحد سنندج هستم.

 

این فعال حوزه آزمایش و پژوهش درباره آزمایشگاه ژئوتکنیک دانشگاه آزاد واحد سنندج توضیح داد: این مجموعه آزمایشگاهی، شامل آزمایشگاه مکانیک خاک، بتن و مصالح ساختمانی می باشد که از زیر مجموعه های دانشکده فنی مهندسی زیر شاخه مهندسی عمران است. آزمایشگاه ژئوتکنیک دانشگاه آزاد سنندج از سال 1370 مشغول فعالیت در حوزه انجام خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی است.

 

 

الهی منش، درباره دامنه مخاطبان خدمات آزمایشگاهی این مجموعه عنوان کرد: فعالیت آزمایشگاه ژئوتکنیک دانشگاه آزاد در حال حاضر بصورت آموزشی و تحقیقاتی است. مشتریان آن دانشجویان دوره کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و محققان هستند و به کمک شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، این خدمات به مخاطبان سراسر کشور قابل ارائه است.

 

رابط آزمایشگاه ژئوتکنیک دانشگاه آزاد واحد سنندج درباره خدمات قابل ارائه در این مجموعه آزمایشگاهی توضیح داد: انجام آزمایشات مقاومتی در حوزه بتن از جمله انجام آزمایش مقاومت فشاری بتن با قابلیت ترسیم منحنی تنش کرنش، آزمایش مقاومت کششی بتن، انجام آزمایشات تحکیم تمام اتومات، تک محوری تمام اتومات، برش مستقیم 30 در 30، سی بی آر – مارشال، سه محوری استاتیکی و دینامیکی تنها بخشی از خدمات آزمایشگاهی قابل ارائه توسط این مجموعه هستند.

 

این فعال حوزه پژوهش و آزمایش ادامه داد: بررسی میزان تورم خاک رس در محور قروه- سنندج با انجام آزمایشات مقاومت فشاری تک محوری و سی بی آر و نیز استفاده از ضایعات معدن سیلیس استان بعنوان بخشی از سیمان مصرفی در تهیه بتن جهت کاهش هزینه تمام شده بتن، برخی از پژوهش‌های به انجام رسیده توسط آزمایشگاه ژئوتکنیک دانشگاه آزاد واحد سنندج هستند.

 

وی با اشاره به تعامل این آزمایشگاه از سال 1399 با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: ارتباط بیشتر از طریق مکاتبات در شبکه آزمایشگاهی صورت می‌گیرد و در صورت ضرورت، این تعامل بصورت تماس تلفنی با کارشناسان محترم شبکه آزمایشگاهی ادامه پیدا می‌کند. شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، در پیش‌برد انجام آسان، سریع، دقیق و کم هزینه خدمات آزمایشگاهی بسیار موثر است. ارتقای شبکه با الزام و پایندی به تعهدات است که تا کنون شبکه موفق بوده است.

 

الهی منش، به برخی از مزایای تعامل آزمایشگاهی و آزمایشگاه‌های سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در دسترس بودن کارشناسان مجرب و تجهیزات پیشرفته و متناسب و کاهش هزینه های انجام آزمایشات، خدمات آزمایشگاهی کارآمد باعث جلوگیری از اتلاف وقت، انرژی و هزینه می شود و زمینه را برای توسعه تحقیقات کاربردی و نتیجه بخش فراهم کرده است.

 

آزمایشگاه ژئوتکنیک دانشگاه آزاد واحد سنندج در استان کردستان استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,دانشگاه آزاد سنندج

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code