مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم و خدمات بهداشتی و درمانی ایران، از اعضای جدید شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که خدمات آزمایشگاهی متنوعی را در حوزه سلولی و مولکولی، بافت شناسی و کار بر روی مدل‌های حیوانی ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، سید بهنام الدین جامعی کارشناس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم و خدمات بهداشتی و درمانی ایران، درباره این مجموعه تحقیقاتی و آزمایشگاهی بیان کرد: مرکز تحقیقات علوم اعصاب، واقع در دانشکده پیراپزشکی، شامل 2 بخش آزمایشگاهی است که بخش اول شامل آزمایشگاه بافت‍ شناسی و جراحی مدل های حیوانی بوده و بخش دوم شامل آزمایشگاه رفتاری، کشت سلول، خواب و ثبت تک واحدی است.

 

وی با اشاره به فعالیت محققان و اعضای هیئت علمی در این مجموعه تحقیقاتی و آزمایشگاهی عنوان کرد: در این مرکز به طور مستقیم اعضای هیأت علمی بنا به تخصص خود مشغول به فعالیت هستند و در این زمینه دانشجویان رشته‌های مختلف به طور مستقیم و غیر مستقیم در انجام پروژه‌ها نقش آفرینی می‌کنند.

 

این فعال حوزه پژوهش و فناوری، به مهم‌ترین تجهیزات به کار گرفته شده در این مجموعه آزمایشگاهی اشاره کرد و افزود: از مهم‌ترین تجهیزات این مرکز می‌توان به دستگاه رانینگ‌ول برای تست‌های ورزشی، شاتل باکس برای بررسی حافظه، ستاپ ثبت تک واحدی جهت بررسی ثبت های فیزیولوژی از یک سلول و بررسی مراحل مختلف خواب EEG و EMG و ست آپ خواب اشاره کرد.

 

جامعی، با اشاره به بخش‌های مختلف این مجموعه آزمایشگاهی و تحقیقاتی گفت: آزمایشگاه کشت سلول جهت کشت انواع سلول ها، آزمایشگاه بافت‌شناسی جهت تهیه، آماده سازی، رنگ آمیزی انواع نمونه های بافتی، انجام انواع مختلف جراحی ها و ایجاد انواع مدل های حیوانی تنها بخشی از خدمات و فعالیت‌های مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم و خدمات بهداشتی و درمانی ایران هستند.

 

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی در این مجموعه تحقیقاتی عنوان کرد: از جمله این دوره‌ها می‌توان به کارگاه کار با حیوانات آزمایشگاهی، کارگاه کشت سلول دکترمونا فرهادی، کارگاه انواع مدل‌های حیوانی و کارگاه میکروسکوپ الکترونی اشاره کرد.

 

مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشکده پیرا پزشکی دانشگاه علوم و خدمات بهداشتی و درمانی ایران در استان تهران استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code