آزمایشگاه تخصصی کاتالیست دانشگاه فردوسی مشهد، دوره آموزشی آشنایی با دستگاه اندازه‌گیری مساحت سطح ویژه و تخلخل (BET) را برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی،  اندازه‌گیری و تخمین مساحت سطح و تخلخل در بسیاری از موارد از اهمیت خاص و بالایی برخوردار است و دستگاه دستگاه اندازه گیری سطح ویژه BET، نقش اثربخشی را در آزمایشات و پژوهش‌های مرتبط ایفا می‌کند. بر همین اساس دوره آموزشی کار با دستگاه اندازه گیری سطح ویژه BET، توسط آزمایشگاه تخصصی کاتالیست دانشگاه فردوسی مشهد نیمه نخست مردادماه 1403 در محل دانشگاه و به صورت حضوری برگزار می‌شود.

 

 

استفاده از روش سطح تخلخل ویژه در مواردی همچون کاتالیست‌ها با تخلخل نانومتری، نانوجاذب ‌ها، ترکیبات و افزودنی‌ها، مواد دارویی و صنایع غذایی و همچنین درنانو ساختارهایی نظیر نانوذرات فلزی، نانولوله‌ ها، نانوالیاف و غیره از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

سرفصل‌های دوره آموزشی

با توجه به این‌که یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای بررسی و ارزیابی مواد متخلخل و نانو متخلخل استفاده از روش جذب/ واجذب گاز نیتروژن به روش BET است، این دوره آموزشی به بیان ماهیت، ویژگی‌ها و مزیت‌های این روش انداره‌گیری می‌پردازد.

 

 

در این دوره روش‌های اندازه‌گیری سطح ویژه، تئوری BET و نحوه کارکردن با دستگاه، به صورت جامع ارائه می‌شود این دوره آموزشی به شکل حضوری و در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد با ارائه گواهی معتبر برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

 

از جمله مخاطبان بالقوه این دوره آموزشی می‌توان به کارشناسان آزمایشگاه‌ها، کارشناسان صنایع شیمیایی و صنایع مرتبط، دانشجویان و پژوهشگران اشاره کرد. دانشجویان، فارغ التحصیلان شیمی، مهندسی شیمی و سایر رشته‌های مرتبط در هر مقطعی از مخاطبان دانشگاهی این دوره آموزشی هستند.

 

علاقمندان به حضور در این دوره آموزشی، آگاهی از نحوه ثبت نام و کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند در در ساعات اداری با شماره های 09154151657 و 05138804181 تماس حاصل کنند.

 

گفتنی است آزمایشگاه کاتالیست دانشگاه فردوسی مشهد فعالیت خود را در سال 1400 آغاز کرده است. این مجموعه تحقیقاتی و آزمایشگاهی در زمینه های مختلف از جمله صنایع شیمایی، مواد دارویی و صنایع غذایی، صنایع معدنی، پلیمرها، نانوساختارها و غیره فعالیت می‌کند.

 

فهرست آزمون‌ها، تجهیزات و خدمات قابل ارائه آزمایشگاه کاتالیست را می‌توانید در صفحه اختصاصی این مجموعه آزمایشگاهی در سامانه شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی مشاهده کنید.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,دانشگاه فردوسی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code