آزمایشگاه جامع تحقیقات و مرکز تحقیقات سالید تومور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی، کارگاه آموزشی تفسیر نتایج آزمایش MTT برای بررسی سمیت سلولی را 15مردادماه جاری برگزار می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، آزمایشگاه جامع تحقیقات با همکاری پژوهشکده پزشکی سلولی و مولکولی، کارگاه آموزشی تفسیر نتایج تست MTT را برگزار می‌کند. این کارگاه آموزشی 15مردادماه 1403 در محل آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و توسط دکتر علی اکبری عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سالیدتومور از ساعت 11 الی 13 برگزار می‌شود.

 

تست MMT یکی از آزمایش‌های پرکاربرد در آزمایشگاه‌های زیستی، سلولی و مولکولی است که میزان زنده‌مانی سلول‌ها، اثر سمیت داروها، مکمل‌ها و فرآورده‌های شیمیایی را بر سلول‌ها بررسی می‌کند.

جهت تفسیر نتایج تست سمیت از نرم افزارهای گوناگونی مثلSPSS استفاده می شود ولی به علت پیچیدگی این نرم افزارها امروزه از نرم‌افزارهایی مانند گراف پد پریسم به علت سهولت کاربرد استفاده می شود. نرم افزار گراف پد پریسم در مقایسه با نرم افزارهای قبلی هوشمند بوده به طوری که نیاز به برنامه نویسی نداشته و نحوه کار با آن بسیار ساده و دارای سرعتی بالا است.

 

یکی از موارد بسیار مهم در پژوهش نحوه ارائه نتایج بدست آمده در قالب شکل و نمودار در مقالات علمی است. نرم افزار گراف پد پریسم از توانایی ارائه نمودارها و شکل‌ها با کیفیت و دقت بالا برخوردار است.

از مخاطبان این کارگاه آموزشی می‌توان به دانشجویان تحصیلات تکمیلی، محققان و پژوهشگران، استادان دانشگاه و کارشناسان آزمایشگاه‌های مرتبط اشاره کرد.

 

 

علاقمندان جهت حضور در کارگاه و کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند با شماره‌های 04433486165 تماس حاصل کرده و به لینک وبینار به آدرس https://workshop.umsu.ac.ir مراجعه کنند.

 

آزمایشگاه جامع تحقیقات و مرکز تحقیقات سالید تومور از مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی هستند که فهرست خدمات، تجهیزات و روش‌ آزمون‌های آزمایشگاهی این مراکز، در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

از خدمات و دستگاه هایی که در آزمایشگاه جامع تحقیقات علوم پزشکی استان آذربایجان غربی آماده ارائه خدمات به متقاضیان از جمله اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است می‌توان به اتاق کشت و دستگاه هایی چون اولتراسانتریفیوژ، سانتریفیوژ یخچال دار، ریل‌تایم pcr، یخچال منفی 80 درجه سانتی‌گراد، ترموسایکلر بایورد، آب مقطرگیری یکبار و دوبار تقطیر، اسپکتروفتومتر فلورسانس ، اولتراسونیک هموژنایزر، حمام اولتراسونیک، روتاری و ... اشاره کرد.

 

آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه خدمات خود را به مخاطبان و بر بستر شبکه آزمایشگاهی ارائه می‌دهد.

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون های آزمایشگاه جامع تحقیقات در صفحه ی اختصاصی این مجموعه در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,دانشگاه ارومیه

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code