مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شریف، اولین کارگاه آموزشی «آشنایی با DLS؛ از مکانیسم تا تحلیل نتایج » را مردادماه جاری برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، کارگاه آموزشی «آشنایی با DLS؛ از مکانیسم تا تحلیل نتایج با هدف ارتقای توانمندی‌های تحقیقاتی و آشنایی دانشجویان، استادان و پژوهشگران با سازوکار عملکرد دستگاه DLS 16 مردادماه جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

 

این کارگاه آموزشی و تخصصی، برای نخستین‌بار در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد و مخاطبان آن دانشجویان نانوفناوری، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، بیوشیمی، مهندسی مواد و مهندسی شیمی و پژوهشگران آزمایشگاه‌های تخصصی هستند که در کارهای خود با مواد و ذرات سروکار دارند.

 

 

آنالیز DLS روشی کارآمد، غیر مخرب و دقیق برای اندازه‌گیری مواد و ذرات در محدوده اندازه نانومتر تا میکرون است و پراکندگی دینامیکی نور یا آنالیز DLS می‌تواند ارزیابی توزیع اندازه ذرات را به صورت سریع، ساده و بدون نیاز به آماده سازی پیچیده نمونه اجرا کند.

شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزشی، ضمن آشنایی با اجزاء و ساز و کار دستگاه DLS، فرآیند و مراحل انجام آزمون با این دستگاه را فرامی‌گیرند. همچنین ضمن آشنایی با چگونگی آماده‌سازی نمونه، بررسی فرم نتایج آزمون و تحلیل آن، با خطاهای رایج در آزمون DLSآشنا می‌شوند.

 

این دوره به مدت 4 ساعت از ساعت 8 تا 12 روز 16 مردادماه جاری و در دانشگاه صنعتی شریف، مجتمع خدمات فناوری، اتاق جلسات C برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در این کارگاه گواهینامه معتبر از مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه صنعتی شریف دریافت می‌کنند.

 

گفتنی است مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شریف، در استان تهران استقرار دارد و خدمات خود را با بیش از 110 آزمایشگاه پیشرفته در حوزه‌های مختلف مهندسی، صنعتی و آموزشی به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,دانشگاه صنعتی شریف ‏

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code