در بازدید دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از شرکت کانی پژوه میزان، ضمن معرفی حمایت‌ها و تسهیلات این شبکه، نحوه گسترش ارائه خدمات بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، با هدف افزایش تعامل میان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و آزمایشگاه‌های توانمند بومی در هر استان، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به استان‌های مختلف سفرهایی داشته و با مدیران مجموعه‌های آزمایشگاهی دارای ظرفیت و توانمند گفت‌وگوهایی دارد که زمینه همکاری‌ها و ارائه گسترده و کیفی‌تر خدمات آزمایشگاهی آن‌ها فراهم شود.

 

شرکت کانی پژوه میزان که در زمینه پژوهش‌‌ها، سنجش کیفیت محصولات و ارائه خدمات تست و آزمون فرآورده‌های معدنی فعالیت دارد، یکی از مجموعه‌هایی بود که 24 مردادماه سال جاری توسط مهندس مجتبی نسب دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی مورد بازدید قرار گرفت.

 

در نشستی که با حضور مهندس نسب و مهندس مریم دغاغله مدیر و مؤسس شرکت کانی پژوه میزان برگزار شد، ضمن معرفی حمایت‌ها و تسهیلات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، امکان استقرار استانداردهای آزمایشگاهی، خدمات و حمایت از کالیبراسیون دستگاه‌ها، کمک به تامین مواد مرجع، حمایت از تعمیرات و راه‌ اندازی مجدد دستگاه‌ها، امکان حضور کارشناسان آزمایشگاه در نشست‌های کارگروه‌های تخصصی شبکه آزمایشگاهی به عنوان بخشی از حمایت‌ها مطرح شد. همچنین آمادگی مجموعه کانی پژوه میزان برای ارائه گسترده خدمات آزمایشگاهی خود به مخاطبان مطرح شد.

 

مهندس مریم دغاغله در این بازدید ضمن اشاره به سابقه فعالیت خود و نحوه شکل‌گیری مجموعه آزمایشگاهی کانی پژوه میزان گفت: این مجموعه آزمایشگاهی سال 85 توسط بنده تاسیس شد و در راستای آنالیز کلیه مواد معدنی و تخصصی فعال است.

وی ادامه داد: آزمایشگاه کانی پژوه میزان، در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی صنعتی، معدنی فنی و کالیبراسیون به منظور ارتقای کیفیت تولیدی و انطباق آن‌ها با استانداردهای صنعتی معتبر و به‌کارگیری روش های پیشرفته تولید، بازرسی و نمونه‌برداری از مواد معدنی و آلی و صنعتی، آنالیز آلاینده های زیست محیطی و تعیین ماهیت، فعالیت دارد.

 

 

این فعال حوزه پژوهش و فناوری ادامه داد: از مهم‌ترین فعالیت‌های کانی پژوه میزان می‌توان به آنالیز خاک، سنگ و محلول‌های شیمیایی، پساب‌های صنعتی، زیست‌محیطی و حتی آنالیز عناصر با ارزش مثل پلاتین پالادیوم و طلا و نقره، تیتراسیون سنگ آهنکنسانتره آهن و گندله آهن اشاره کرد.

 

مدیر مجموعه کانی پژوه میزان با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی‌های 5 نیروی انسانی تحصیلکرده به طور مستقیم گفت: در کنار ارائه خدمات آزمایشگاهی، زمینه برای آموزش ده‌ها نیروی انسانی کارآموز به صورت ماهانه که خلق ارزش افزوده و ایجاد اشتغال و ارتقای دانش را به همراه دارد، فراهم شده است.

دغاغله درباره تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی قابل ارائه در کانی پژوه میزان عنوان کرد: در این مجموعه به صورت کلی آنالیز تخصصی مواد معدنی و تشخیص بیش از 70 نوع عنصر با دستگاه های تک ICP و دستگاه های جذب اتمی 8 لامپه و 4 لامپه و دستگاه XRF انجام می‌شود. هرساله تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه ها و نیز نفرات علاقمند و شاغل در بخش های مرتبط در این مجموعه آموزش دیده و گواهی دریافت می‌کنند.

 

وی افزود: دستگاه فوق پیشرفته ICP با آنالیز دقیق بیش از 70 نوع عنصر و همچنین دستگاه جذب اتمی 8 و 4 لامپه و نیز دستگاه یون متر و PH متر، دستگاه XRD ترازوهای 4 صفر کورهو آون های دقیق آزمایشگاهی از جمله تجهیزات آزمایشگاه به شمار می‌رود.

 

دغاغله، با اشاره به انجام پروژه‌های پژوهشی کانی پژوه میزان عنوان کرد: تولید ماده مرجع CRM به صورت تک عنصر و چند عنصر کار تحقیقی در زمینه مقدار فلور موجود در پوست ماهی یکی از پروژه‌های پژوهشی موفق کانی پژوه میزان است.

مجموعه کانی پژوه از سال 1401 عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است و توانسته است تعامل بسیار خوبی با این شبکه برقرار کند، به طوری‌که در تحقق اهداف کانی پژوه میزان مبنی بر اثرگذار بوده است و شبکه آزمایشگاهی، در کمک به مجموعه‌های بزرگ و کوچک بسیار فعال است و با کادری بسیار با اخلاق، مشغول به کار هست.

 

مدیر کانی پژوه میزان با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی گفت: دوره آموزشی کار با دستگاه جذب اتمی و آموزش کاملICP، آموزش دستگاه Atomic absorbtion , ICP شناسایی عناصر چند گانه مواد معدنی و تهیه محلول ها به روش هضم اسیدی را به فراگیران آموزش می‌دهد.

گفتنی است، مجموعه کانی پژوه میزان از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که در استان زنجان استقرار دارد و خدمات خود را به اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارائه می‌دهد.
فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های شرکت کانی پژوه میزان در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code