با حضور شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در دومین مجمع مدیران تحقیق و توسعه و نوآوری کشور، زمینه برای تسهیل فرآیند تحقیق و توسعه شرکت‌ها به کمک خدمات آزمایشگاهی کارآمد فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، با حضور کارشناسان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در غرفه اختصاصی این شبکه در دومین مجمع مدیران تحقیق و توسعه و نوآوری کشور، زمینه برای ارتباط و تعامل فعالان این زیست‌بوم با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی فراهم شد.

 

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با شبکه‌سازی و ایجاد بستری برای ارائه خدمات آزمایشگاهی کارآمد شامل بیش از 1780 مجموعه آزمایشگاهی از بخش دولتی و خصوصی، دانشگاهی، پژوهشگاهی و دانش‌بنیان، فرصت بسیار خوبی برای کمک به فعالیت‌های تحقیق و توسعه و نوآوری کشور ایجاد کرده است.

 

مدیران بخش‌های تحقیق و توسعه، صاحبان صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌توانند با استفاده از تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی به اشتراک‌گذاری شده در پلتفرم شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مسیر تحقیقات نتیجه‌بخش و کاربردی، ارتقا و تست محصولات و خلق نوآوری را هموار کنند.

دومین رویداد مجمع شبکه ملی مدیران تحقیق و توسعه و نوآوری کشور همراه با نمایشگاه جانبی آن، با حضور دکتر حسین افشین معاون محترم علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، دکتر محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و مدیران معاونت، وزارت عتف، وزارت صمت و صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از مدیران تحقیق و توسعه برجسته و منتخب شرکت‌های دارای واحدهای تحقیق و توسعه فعال برگزار شد.

 

با توجه به اهمیت تحقیق و توسعه در صنایع بزرگ کشور و نقش مهم آن در ایجاد مزیت رقابتی و سود پایدار شرکت‌ها و توسعه صنعتی، اشتغال‌آفرینی و افزایش ثروت ملی، در قانون «جهش تولید دانش بنیان»، ظرفیت «اعتبار مالیاتی» تحقیق و توسعه در نظر گرفته شده است که فرصتی مناسب برای رشد این فعالیت‌ها در شرکت‌های بزرگ فراهم می‌کند.

 

 

در همین راستا، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با همکاری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور دومین دوره این برنامه را روز 29 مردادماه به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی، با هدف ارتقای شدت تحقیق و توسعه در کشور از طریق تعریف پروژه‌های تحقیق و توسعه مأموریت‌گرا، تقویت مراکز نوآوری و واحد‌های تحقیق و توسعه؛ توانمندسازی و ارتقای نقش افراد مؤثر در تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ برگزار کرد.

 


در این رویداد، بیش از 37 شرکت و مجموعه فناور و نوآور از جمله شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایشان پرداختند که در این بازدیدها مدیران شرکت‌ها و واحدهای تحقیق، توسعه و نوآوری و سایر علاقمندان، ضمن آشنا شدن با امکانات و خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با فرآیند استفاده از این امکانات آشنا شدند.

 

 

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,صندوق نوآوری وشکوفایی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code