مجموعه آزمایشگاهی دقیق شیمی آزما از مراکز فعال عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که خدمات متنوعی را در زمینه‌های مواد معدنی، مواد غذایی، محیط زیست و گیاهان دارویی ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، با هدف ارتقای فعالیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشی، کمک به استقرار و ارتقای تجهیزات پیشرفته در اختیار پژوهشگران، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی حمایت‌های متنوعی را از مراکز آزمایشگاهی صورت می‌دهد و در راستای تعامل هرچه بیش‌تر با این مراکز، در سفرهایی به استان‌های مختلف کشور، ضمن معرفی حمایت‌های شبکه، مسیر ارائه این تسهیلات و خدمات را به آنان فراهم می‌کند. در سفر اخیر مهندس مجتبی نسب دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، از شرکت دقیق آزما فعال در زمینه آنالیزهای مواد معدنی، آب، خاک و کشاورزی بازدید شد.


مهندس نسب در این نشست ضمن تأکید بر ارائه تسهیلات و حمایت‌ها از مراکز آزمایشگاهی و توانمند، به معرفی و تشریح این حمایت‌ها در راستای توانمندسازی آزمایشگاه‌ها و کمک به دانشگاهیان، پزوهشگران، فعالان صنعت و فناوری برای انجام تست و آزمون‌های دقیق و کارآمد پرداخت.

 

 

علی سرخه مدیر مجموعه شرکت دقیق شیمی آزما در نشستی با حضور دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با اشاره به فعالیت این شرکت از سال 1396 در زمینه آنالیز مواد صنعتی و معدنی گفت: خوشبختانه طی سالهای اخیر با پشتکار و تلاش‌های متخصصین مجموعه، فعالیت‌های خود را در زمینه های آنالیز مواد غذایی ، آنالیزخاک وکودهای کشاورزی، آنالیز آب، هوا و پایش های زیست محیطی در بخش های جداگانه آماده‌سازی نمونه، اسپکتروسکوپی اتمی و مولکولی، فلورسانس اشعه ایکس و بخش کروماتوگرافی توسعه داده است.

 

وی ادامه داد: مجموعه حاضر با مجوز مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی از سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین به عنوان آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان یکی از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در حال فعالیت است.

سرخه، بیان کرد: مجموعه دقیق شیمی آزما در حال حاضر با استخدام نفرات به شرح ذیل برای تعداد 14 نفر به صورت مستقیم و برای 42 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است که از مقاطع دکتری تا کارشناسی را در برمی‌گیرد.

 

مدیر مجموعه دقیق شیمی آزما با اشاره به زمینه‌های فعالیت این مجموعه در حوزه آنالیز مواد صنعتی و معدنی، آب و پساب، هوا و ارائه خدمات پایش های زیست محیطی به ویژه فلزات سنگین گفت: این مجموعه به تجهیزات مختلفی همچون سیستم اسپکتروسکوپی جذب اتمی شعله، سیستم اسپکتروسکوپی جذب اتمی شعله، سیستم اسپکتروسکوپی جذب اتمی کوره، سیستم تولید بخار هیدرید، سیستم کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا، سیستم کروماتوگرافی گازی، طیف سنج جرمی، سیستم‌های اندازه گیری گاز دودکش و سیستم اندازه گیری صوت محیط برخی از تجهیزات ، سیستم اندازه گیری غبار دودکش،سیستم اندازه گیری ذرات محیط، سانتریفیوژ یخچال دار، سیستم آماده‌سازی و انجام تقطیر و تیتراسیون کجلدال تمام اتوماتیک، سیستم‌های عمومی آماده‌سازی و استخراج نمونه از دیگر تجهیزات پیشرفته این مجموعه به شمار می‌روند.

سرخه، با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی آزمایشگاهی گفت: این دوره‌ها عمدتاً در زمینه آنالیز مواد معدنی و نحوه کار با سیستم های جذب اتمی و همچنین روشهای آماده سازی نمونه های معدنی به صورت خصوصی در آزمایشگاه برگزار می‌شوند. در قالب این دوره‌ها، کار با دستگاه جذب اتمی Varian 240 FS به طور کامل جهت ورود به بازار کار صنایع معدنی مختلف، ارائه می‌شود.

 

گفتنی است مجموعه آزمایشگاهی دقیق شیمی آزما در استان زنجان استقرار دارد و به عنوان یکی از اعضای فعال شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در زمینه‌هایی چون کشاورزی، آب، خاک و محیط زیست معدن و فرآوری مواد معدنی غذا و دارو خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌دهد.

 

فهرست تجهیزات، خدمات و روش آزمون‌های دقیق شیمی آزما در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code