«نارگان زیست آزما» از شرکت‌های توانمند در حوزه آزمایشات و تحقیقات محیط زیست در تمامی زمینه‌ها است که خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبانی از سراسر کشور ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مجموعه نارگان زیست آزما بعنوان آزمایشگاه معتمد کشوری سازمان حفاظت محیط زیست و مشاور در زمینه محیط زیست در راستای ارائه خدمات مهندسی محیط زیست و کمک به دستیابی به توسعه ای پایدار از سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرده است.


علی مرادمند مدیر مجموعه آزمایشگاهی نارگان زیست آزما، با اشاره به اهمیت بالای حفظ محیط زیست و ایجاد یک نظام پویا برای برای مواجهه با آلودگی و تخریب محیط زیست عنوان کرد: در این راستا شرکت مشاورین محیط زیست نارگان زیست آزما با تکیه بر تجربیات و تحقیقات زیست محیطی با هدف ارائه خدمات زیست‌محیطی تاسیس شده است و در زمینه‌هایی همچون ارائه خدمات مشاوره ای، طراحی، اجرا، خدمات تست، آزمون و اندازه-گیری، فروش و نصب تجهیزات مورد نیاز آلودگی هوا، آب و فاضلاب و مواد زائد جامد فعالیت دارد

 

 

مرادمند، درباره خدمات آزمایشگاهی شرکت نارگان زیست آزما توضیح داد: اندازه گیری و آنالیز آلاینده‌های زیست محیطی محوری‌ترین فعالیت این شرکت است که در این زمینه ابتدا ضمن مشاوره و بررسی اولیه توسط کارشناسان ارشد مهندسی محیط زیست ، نسبت به اندازه گیری آلاینده های مختلف هوا با تجهیزات مدرن اقدام کرده و پس از تحلیل و آنالیز، نتایج به کارفرما ارائه می‌شود.

 

وی افزود: پارامترهای مورد اندازه گیری عمدتاً مورد نیاز بخشهایی است که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور مورد تأکید قرار گرفته و ممیزان ISO نیز آن موارد را مد نظر قرار می‌دهد.

مدیر مجموعه آزمایشگاهی نارگان زیست آزما بیان کرد: این بخش از فعالیت شرکت می تواند ضمن کمک به صنایع در دستیابی به میزان آلاینده¬های خروجی، در برطرف کردن نقایص موجود مفید باشد و از صرف هزینه های اضافی مربوط به در اختیار داشتن این تجهیزات اندازه گیری که برای برخی صنایع و شهرداری‌ها کاربرد زیادی دارد، جلوگیری کند.

 

شرکت نارگان زیست آزما با تاکید بر ارتقای تخصص نیروی انسانی و توسعه دامنه فعالیت‌های مرتبط با آزمون، عنوان کرد: مجموعه آزمایشگاهی این شرکت با بهره‌گیری از یک گروه نیروی انسانی متخصص و متعهد، در زمینه شناسایی و پایش و کنترل منابع آلاینده و ارائه راهکارهای کنترلی به صنایع و کارخانجات، مراکز بیمارستانی و مناطق شهرداری با استقرار سیستم ایزو 9001 و استاندارد 17025 خدمت رسانی می‌کند.

 

 

این فعال حوزه تحقیقات محیط زیستی، برخی از معیارهای قابل سنجش و آزمایش در شرکت نارگان زیست آزما را برشمرد و گفت: سنجش پارامترهای فیزیکوشیمیایی، میکروبی و عناصر آب شرب، آب بسته بندی و پساب توسط این مجموعه آزمایشگاهی و فناور قابل انجام است.

 

وی افزود: همچنین میزان آلاینده‌های خروجی از دودکش‌ها، منابع ثابت و منابع متحرک، کارایی سامانه‌های بی خطرسازی زباله های بیمارستانی، فلزات سنگین در نمونه های جامد و مایع و همچنین مؤلفه‌های دترجنت روغن و آلاینده‌های دیگر محیطی همچون صدا و ذرات معلق محیطی در نارگان زیست آزما قابل سنجش و آزمایش است.

وی درباره بخش آزمایشگاهی توضیح داد: این مجموعه دارای آزمایشگاه هوا و صدا برای نمونه برداری و سنجش کلیه آلاینده های هوا و صدا، آزمایشگاه آب و پساب برای آزمایش تمامی پارامترهای فیزیکوشیمیایی و میکروبی، آزمایشگاه خاک و پسماند برای تجزیه کلیه آلاینده های موجود در نمونه های جامد و آزمایشگاه بهداشت حرفه‌ای برای آنالیز عوامل زیان آور فیزیکی و شیمیایی محیط کار است.

 

مرادمند، با اشاره به ایجاد بستری مناسب برای فراهم کردن زمینه توسعه پایدار به کمک آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: این شبکه آزمایشگاهی زمینه‌ای فراهم کرده است تا شرکت‌های توانمند در زمینه آزمایشات و پژوهش‌های تخصصی از جمله محیط زیست بتوانند توانمندی‌هایشان را ارائه دهند. این شرکت نیز با عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی، می‌کوشد با به روز نگه داشتن اطلاعات و ارتقای سطح علمی خود به عنوان عضوی از خانواده محیط زیست راه‌گشای توسعه پایدار کشور باشد.

 

گفتنی است، شرکت نارگان زیست آزما در استان تهران استقرار دارد و خدمات تخصصی آزمایشگاهی در زمینه‌های آب، پساب، آلاینده‌ها و محیط زیست را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارائه می‌دهد.

 

فهرست تجهیزات، خدمات آزمایشگاهی و روش آزمون‌های شرکت نارگان زیست آزما بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code