مجموعه آزمایشگاهی و تحقیقاتی فرآورده‌های نفتی انرژی شمال از اعضای جدید شبکه آزمایشگاهی است و خدمات آزمون‌های بنزین، گازوئیل، هیدروکربن، روغن و سایر فرآورده‌های این حوزه را ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی محبوبه احمدی شیروانی مدیر فنی آزمایشگاه فرآورده‌های نفتی انرژی شمال، درباره فعالیت‌های این مرکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی توضیح داد: حیطه فعالیت در حوزه آزمون‌های بنزین و گازوئیل و هیدروکربن و روغن است.

 

این فعال حوزه پژوهش و فناوری با اشاره به برخورداری این آزمایشگاه از گواهینامه بین المللی 17025 استاندارد عنوان کرد: شرکت تعاونی فرآورده های نفتی انرژی شمال در سال 1388 با محوریت ارائه خدمات در زمینه تهیه و توزیع فرآورده های نفتی شروع بکار کرده و در ادامه، خدمات آزمایشگاهی را به مجموعه خود اضافه کرده است.

 

احمدی، با اشاره به ایجاد اشتغال به واسطه فعالیتهای این مجموعه تحقیقاتی و فناور گفت: مجموعه با 10 نیروی جوان در قسمت توزیع و ستادی و اداری و 3 نیروی متخصص در حوزه آزمایشگاه مشغول هستند.

 

وی با اشاره به ارائه خدمات تخصصی در حوزه فرآورده های نفتی، هیدروکربن‌های سبک و سنگین، روغن‌ها افزود: خدمات آزمایشگاهی تخصصی در حوزه تقطیر، جداپذیری فرآورده، فلش بسته و باز (نقطه اشتعال فرآورده)، ریزش و ابری، ویسکوزیته (میزان گران‌روی فرآورده) و خوردگی تیغه مسی یا میزان خوردگی توسط فرآورده ارائه می شود.

 

مدیر آزمایشگاه فرآورده‌های نفتی انرژی شمال در ادامه با اشاره به عضویت این مجموعه از امسال در شبکه آزمایشگاهی عنوان کرد: از طریق سامانه لبزنت با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی تعامل خوبی داریم؛ این شبکه آزمایشگاهی، بسیار کاربردی و دارای اهمیت بسیار بالایی است. شبکه آزمایشگاهی، بستری بسیار خوب برای شناسایی آزمایشگاه های مستعد در کنار بررسی مشکلات و موانع توسعه آزمایشگاه های کشور فراهم کرده است.

 

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: در این مجموعه آزمایشگاهی، دوره‌های تخصصی محلول سازی، آشنایی با کار دستگاه‌های نفتی، با هدف ارتقای کیفی فرآورده های نفتی و پیشبرد کیفیت فرآورده های نفتی مورد مصرف در کشور برگزار می‌شود. مخاطبان این دوره، دانشجویان، علاقه‌مندان، مدیران فنی و کیفی در حوزه نفتی هستند.

 

آزمایشگاه فراورده‌های نفتی انرژی شمال در استان مازندران استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code