دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با برخورداری از آزمایشگاه بتن و مکانیک خاک، خدمات آزمایشگاهی تعیین مقاومت خاک و مصالح و آزمایشات تخصصی در حوزه بتن را ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، امیرحسین برخورداری رابط آزمایشگاه بتن و مکانیک خاک دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج درباره این مجموعه آزمایشگاهی توضیح داد: دانشکده فنی و مهندسی شامل آزمایشگاه و کارگاه‌های متالورژی جوش، شکل دادن فلزات، ماشین ابزار، بتن و مکانیک خاک، هیدرولیک و پنوماتیک، مقاومت مصالح، ترمودینامیک، دینامیک و ارتعاشات، عملیات حرارتی، انجماد و ریخته‌گری، خواص مکانیکی وآزمایشگاه‌های متالوگرافی است. از سال 1368 تا 1385 آزمایشگاه‌ها و کارگاه ها فعالیت خود را آغاز کرده و با خرید تجهیزات به‌روزرسانی و تکمیل شده‌اند.

 

این فعال حوزه آزمایش و پژوهش، با اشاره به ارائه خدمات ارتقای مهارت و یادگیری عنوان کرد: آزمایشگاه بتن و مکانیک خاک، ذیل فعالیت‌های دانشکده در زمینه‌های آموزشی و تحقیقاتی برای یادگیری و مهارت آموزی دانشجویان همچنین انجام پروژه های دانشجویی فعالیت دارد.

 

وی افزود: در این سال‌ها حدودا 20 نفر از کارشناسان و متخصصان، مشغول به کار بوده اند.
برخورداری، با اشاره به تجهیزات و خدمات قابل ارائه در آزمایشگاه بتن و مکانیک خاک دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت: دستگاه جک بتن شکن برای تعیین مقاومت فشاری نمونه های مکعبی و استوانه‌ای بتنی، دستگاه آون برای گرم کردن و خشک کردن نمونه های بتنی مرطوب، دستگاه برش مقاطع بتنی و برش سروته نمونه های استوانه ای یا کرگیری شده یا مصالح ساختمانی از قبیل بلوک و سرامیک، دستگاه نفوذ آب در بتن جهت آزمایش مقدار عمق نفوذ آب در بتن براساس زمان و فشار معین، از تجهیزات آزمایشگاهی قابل ارائه خدمات در این آزمایشگاه هستند.

 

این فعال حوزه آزمایشگاه عنوان کرد: خدمات تعیین درصد هوای بتن تازه با هدف تعیین میزان هوای محبوس در داخل بتن تازه، تعیین تغییر جرم مصالح ساختمانی و نمونه های بتنی هنگام غوطه وری در آب، تعیین مقاومت نسبی خاک‌ها درآزمایش‌های خاک در یک وزن و رطوبت مخصوص، بخشی از خدمات آزمایشگاهی این آزمایشگاه به شمار می‌رود.

 

برخورداری، همچنین به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی این آزمایشگاه اشاره کرد و گفت: دوره های آموزشی آزمایشات فیزیکی سیمان ،تکنیک ساخت بتن کارگاهی و... با هدف آشنایی، مهارت آموزی و کمک به کسب مهارت‌های رزومه‌ای برای اشتغال آینده خود، توسط این مجموعه آزمایشگاهی برگزار می‌شود.

 

وی درباره تعامل با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: آزمایشگاه بتن و مکانیک خاک دانشگاه آزاد اسلامی، از دی ماه سال 1402 عضو شبکه شده و در ابتدای معرفی و آشنایی با شبکه آزمایشگاهی هستیم. امید است تا با تعامل و همکاری بیشتر ابتدا موجبات ارتقاء دانش و تجهیزات زیر مجموعه را فراهم آورده و سپس فعالیت ها و پروژه های بیشتری را در راستای کمک به علم و صنعت کشور ارائه دهیم.

 

آزمایشگاه بتن و مکانیک خاک دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در استان البرز استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code