با برگزاری کارگاه آموزشی تخصصیRealtime PCR توسط پژوهشگاه فن‌آوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن‌سینا، زمینه برای ارتقای توانمندی و آشنایی بیش‌تر دانشجویان، پژوهشگران و کارشناسان آزمایشگاهی با این تکنیک‌ فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، پژوهشگاه فن‌آوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن‌سینا با هدف ارتقای مهارت‌های پژوهشی و کار با تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاه آموزشی تخصصی Realtime PCR را آذرماه سال جاری برگزار می‌کند.

 

تکنیک RealTime PCRبه معنای مشاهده لحظه به لحظه PCR است و در این سیستم، تغییرات فلوئورسانس یک مادۀ فلورسانت درطی واکنش مطابق با میزان محصولات هر سیکل اندازه‌گیری و میزان فلورسنت آن توسط یک حسگر، تعیین و ثبت می شود. این روش به عنوان یکی از دقیق ترین و سریع ترین روش‌های تشخیصی در علوم زیستی به کار می رود. در این روش محصول حاصل از واکنش با استفاده از مواد فلورسانت ردیابی می شود.

 

از محورهای این کارگاه آموزشی میتوان به نحوه طراحی و اجرای Realtime PCRT بهینه سازی این روش، معرفی پروتکی ثبت و گزارش صحیح داده، معرفی انواع روش‌های تحلیلی مبتنی بر تعداد ژن و بازدهی PCR، تحلیل نتایج به کمک نرم‌افزارهای linReg، Rest و Excel اشاره کرد.

 

 

از مخاطبان بالقوه این کارگاه آموزشی می‌توان به دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های زیستی، علوم پایه، علوم پزشکی و پیراپزشکی، داروسازی و سایر علاقه‌مندان اشاره کرد.

این کارگاه آموزشی در دو شکل تئوری و عملی به مدت 2 روز از ساعت 9 الی 13 برگزار می‌شود. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر و شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با شماره تلفن  شماره ۲۲۴۳۲۰۲۰ داخلی ۴۵۹ و یا پیام به واتساپ ۰۹۰۳۲۴۲۶۸۵۹ تماس حاصل کنند.

 

پژوهشگاه ابن سینا با برخورداری از زیرساخت های پیشرفته علمی و آموزشی و سابقه موفق در برگزاری دوره های تخصصی با رویکردی نوآورانه و پویا، طی سال‌ها فعالیت توانسته است با برگزاری برنامه های آموزشی متنوع و کاربردی، نقش قابل توجهی در ارتقا سطح دانش و مهارت های تخصصی نیروی انسانی، دانشجویان و علاقمندان در حوزه‌های مرتبط با حوزه کاری خود داشته باشد.

این پژوهشگاه دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه های علوم پایه و پزشکی را برای ارتقا سطح علمی و عملی دانش پژوهان و متخصصان از داخل و نیز کشورهای مختلف برگزار می‌کند.

 

پژوهشگاه فن‌آوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن‌سینا، از مراکز شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که در استان تهران استقرار دارد و در حوزه تشخیص و درمان بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج، ارائة خدمات تولیدی و پژوهشی در زمینه آنتی‌بادی‌های منوکلونال، فناوری حیوان ترانسژنیک، زیست فناوری تولید مثل و درمان ناباروری فعالیت می‌کند.

 

فهرست تجهیزات، خدمات و روش آزمون‌های این مجموعه آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,پژوهشگاه علوم زیستی ابن سینا,آموزش

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code