در سفر دو روزه دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به استان قم، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آزمایشگاهی شرکت فیدار سپند رایکا مورد بازدید قرار گرفت و در زمینه توسعه همکاری‌های شبکه‌ای توافق شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، در راستای گسترش همکاری‌های بین شبکه‌ای و تعامل هرچه بیش‌تر بین اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی استان قم و ارائه راهبردهای توسعه همکاری چندجانبه، از سوی مسئولان شبکه آزمایشگاهی سفرهایی به استان‌های مختلف صورت می‌گیرد. استان قم و آزمایشگاه‌های این استان مقصد اخیر سفر دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برای افزایش تعاملات شبکه‌ای بود.

 

در این سفر دو روزه، شرکت فیدار سپند رایکا که در زمینه آزمایشات و تولیدات پلیمری فعالیت دارد، مورد بازدید قرار گرفت و درباره توسعه همکاری‌ها با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌گفت‌وگو شد.

 

مهندس مجتبی نسب در این نشست ضمن تشریح حمایت‌های شبکه آزمایشگاهی از آزمایشگاه‌ها و مجموعه‌های تحقیقاتی نوپا، عنوان کرد: شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل، از توانمندی‌های بسیار خوبی برخوردارند و هرساله در قالب نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت، محصولات و خدمات سازندگان داخلی تجهیزات آزمایشگاهی ارائه می‌شود.

 

 

 

وی با اشاره به حمایت‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از مجموعه آزمایشگاه‌های عضو عنوان کرد: خدمات تعمیرات و نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی، حمایت از استقرار استانداردها، خدمات کالیبراسیون، مواد مرجع و ارتقای تجهیزات آزمایشگاهی تنها بخشی از حمایت‌های شبکه آزمایشگاهی از مراکز عضو به شمار می‌رود.

 

در نشستی با حضور مهندس مجتبی نسب دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مهندس محمود چرمچیان معاون مدیریت شرکت، مهندس حسن کشاورز رییس کنترل کیفیت و محمدرضا حجتی سرپرست آزمایشگاه‌های شرکت، ضمن معرفی گروه فیدار به دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مجموعه فعالیت‌های تولیدی، تحقیقاتی و توسعه‌ای این شرکت تشریح شد. همچنین فعالیت‌های جاری و قابلیت های مجموعه آزمایشگاهی به همراه برنامه گسترش آزمایشگاه‌ها و تجهیزات آن معرفی شد. همچنین در این نشست، با توجه به برنامه گسترش مجموعه آزمایشگاه‌های شرکت فیدار سپند و نیاز به خرید تجهیزات آزمایشگاهی جدید، در زمینه همکاری شبکه آزمایشگاهی با این واحد، توافق شد.

 

مهندس محمود چرمچیان معاون مدیرعامل شرکت فیدار سپند رایکا درباره این مجموعه توضیح داد: شرکت فیدار سپند رایکا از زیرمجموعه های هلدینگ صنعتی فیدار بوده که در زمینه تولید فیلم‌های بسته بندی پلیمری از جمله BOPP فعالیت می کند. مجموعه آزمایشگاه های این شرکت شامل آزمایشگاه فیلم و آزمایشگاه مواد پلیمری از سال 1398 تا اکنون در حال فعالیت هستند.

 

 

چرمچیان، با اشاره به اشتغال تخصصی نیروی انسانی در این مجموعه فناوری و آزمایشگاهی عنوان کرد: به طور مستقیم بالغ بر 24 نفر پرسنل متخصص در سه شیفت کاری در مجموعه آزمایشگاهی این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

این فعال حوزه آزمایش و پژوهش درباره محوریت فعالیت‌های آزمایشگاهی شرکت فیدار سپند رایکا توضیح داد: تمامی آزمون‌های کیفی و پژوهشی فیلم‌های پلیمری مورد مصرف در صنایع بسته بندی در حوزه کاری این آزمایشگاه قرار دارد. این آزمون‌ها شامل سنجش خواص مکانیکی، نوری، فیزیکی و شیمیایی محصولات یاد شده است. همچنین آزمون‌های کنترل کیفی عمومی مواد اولیه پلیمری در این مجموعه آزمایشگاهی قابل انجام است.

 

 

 

محمدرضا حجتی سرپرست آزمایشگاه‌های شرکت فیدار سپند رایکا درباره تجهیزات آزمایشگاهی مستقر در این مجموعه گفت: دستگاه‌های تست خواص نوری با قابلیت اندازه‌گیری براقیت، عبور نور، کدری و دانسیته نوری انواع فیلم و ورق بخشی از این تجهیزات هستند. همچنین تجهیزات اندازه‌گیری خواص فیزیکی سطوح نظیر ضریب اصطکاک جنبشی و ایستایی، دوخت پذیری حرارتی و کشش سطحی، تجهیزات اندازه‌گیری خواص مکانیکی شامل کشش و مقاومت پارگی، تجهیزات آنالیز مواد پلیمری نظیر سنجش مواد فرار، شاخص مذاب و درصد فیلر از این تجهیزات به شمار می‌رود.

 

مدیر این مجموعه آزمایشگاهی بیان کرد: فرآیندهای مرتبط با پذیرش، دریافت نمونه و پاسخ دهی بر مبنای الزامات استاندارد ایزو 17025 انجام می شود. این مجموعه آزمایشگاهی در کلیه ایام هفته حتی روزهای تعطیل به صورت 24 ساعته فعال بوده و با تلفن 02533348122 داخلی 139 پاسخگوی مشتریان است.

پس از نشست، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، از آزمایشگاه‌های فیلم و مواد پلیمری بازدید کرد و در خصوص روش آزمون‌ها، تجهیزات آنالیز و رویه های کاری آزمایشگاه‌ها توضیحاتی به ایشان ارائه شد.

 

مهندس نسب دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مهندس چرمچیان معاون مدیریت شرکت، مهندس کشاورز رییس کنترل کیفیت شرکت، مهندس حجتی سرپرست آزمایشگاه‌های شرکت در این نشست و بازدید حضور داشتند.

 

گفتنی است شرکت فیدار سپند رایکا در استان قم استقرار دارد و خدمات خود را در حوزه فیلم‌های پلیمری ارائه می‌دهد.
فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این شرکت در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,قم

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code