صفحه اصلی

پژوهشکده آنالیزی کیمیازی، سوم و چهارم شهریورماه، کارگاه آموزش مبانی و کاربردهای میکروسکوپ الکترونی روبشی و آنالیزهای EDX و EBSD را برگزار می‌کند.

در کارگاه دو روزه آموزش مبانی تئوری و عملی و کاربردهای دستگاه SEM و همچنین انجام آنالیز با EDX و EBSD نصب شده روی این دستگاه، موارد زیر آموزش داده خواهد شد:

 

- اجزای تشکیل دهنده میکروسکوپ الکترونی روبشی، انواع منبع الکترون، انواع عدسی‌های میکروسکوپ الکترونی و قدرت تفکیک در این میکروسکوپ؛

- معرفی انواع شناساگر‌های (Detector) میکروسکوپ الکترونی روبشی؛

- معرفی آنالیزگر پراکندگی انرژی پرتو ایکس (EDX) شامل اساس کار EDX، آشکارساز EDX، کاربردهای EDX، انجام آنالیز با EDX و آنالیز MAP.

- معرفی آنالیزگر تفرق الکترون‌های برگشتی (EBSD) شامل اجزای شناساگر، کاربردهای EBSD، مشخص کردن مرز دانه در یک ترکیب فلزی و یا سرامیکی؛

- انواع شکست‌ها و چگونگی تعیین و مشخصه یابی آنها.

 

کارگاه آموزش مبانی و کاربردهای میکروسکوپ الکترونی روبشی و آنالیز EDX سوم شهریور 97 به مدت 8 ساعت در پژوهشکده آنالیزی کیمیازی برگزار می‌شود و برای دانشجویان 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

 

علاقمندان برای ثبت نام می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام، با شماره‌های 6-22880081 تماس بگیرند.

 

پژوهشکده کیمیازی با هدف پاسخگویی به نیاز روز افزون جامعه علمی کشور به بررسی‌های آنالیزی با دقت وصحت بالا در فروردین سال 1389 آغاز به کار کرده‌است. برای مشاهده توانمندی‎های این آزمایشگاه به صفحه اختصاصی آزمایشگاه در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی مراجعه شود.