صفحه اصلی

آزمایشگاه مرکزی پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی، کارگاه آموزشی پلاسمای جفت شده القایی ICP را خرداد ماه برگزار می‌کند.

روش پلاسمای جفت شده القایی، یکی از کارآمدترین روش­ های اندازه ­گیری عناصر در غلظت ­های بسیار ناچیز در طیف وسیعی از نمونه ­ها از آب و فاضلاب تا نمونه گیاهی و بیولوژیک است. در این روش نمونه پس از آماده سازی به درون پلاسمای با دمای بسیار بالا وارد شده که این دمای بالا سبب اتمیزه شدن نمونه و تهییج اتم­ ها می ­گردد. اتم ­های تحریک شده پس از برگشت به حالت پایه از خود پرتویی با طول موج مشخص هر عنصر ساطع می ­کنند. بر اساس شدت پرتو تابیده شده از عنصر و پس از کالیبراسیون با محلول استاندارد، اندازه ­گیری عنصر مورد نظر صورت می­ گیرد.

 

آزمایشگاه مرکزی پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی‌، کارگاه آموزشی پلاسمای جفت شده القائی (ICP) را 20 و 21 خرداد ماه 98 در محل پژوهشکده برگزار می‌کند.

در کارگاه آموزشی پلاسمای جفت شده القائی، مطالب زیر آموزش داده می‌شود:

- مقدمه و تاریخچه

- طرز تشکیل پلاسما و خواص پلاسما

- معرفی اجزای مختلف دستگاه و نحوه عملکرد آنها

- آماده سازی نمونه

- کالیبراسیون، تهیه استانداردها و آماده سازی

- تفسیر نتایج

- آموزش عملی آماده سازی نمونه و معرفی دستگاه

 

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام با تلفن های 66282273-021 و 66282279-021 تماس بگیرند و به دلیل محدود بودن ظرفیت کلاس، اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کنند.

 

آزمایشگاه مرکزی پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که اطلاعات توانمندی‌ها و خدمات آزمایشگاهی این آزمایشگاه در صفحه آزمایشگاه مرکزی پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی ارائه شده است.