صفحه اصلی

آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان نخستین کلینیک پیش بالینی ایران با تجهیزات فناوری بالای ساخت ایران، به محققین فیلیپینی معرفی شد.

اهمیت مطالعات پیش بالینی و نبود امکانات مورد نیاز برای انجام تحقیقات در این زمینه منجر به راه اندازی آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال 96 شد. مرکزی که با همت شرکت‌های دانش‌بنیان سازنده تجهیزات آزمایشگاهی به پیشرفته ترین دستگاه‌های با برند ایرانی مجهز شده و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته است. تا کنون نمایندگان کشورهای مختلف از این مرکز بازدید کرده و از این طریق با توانمندی جوانان ایرانی در حوزه پیش بالینی آشنا شده‌اند.

 

به دعوت نمایندگان کشور فیلیپین که برای بازدید از آزمایشگاه پیش‎بالینی به ایران آمده بودند، مسئولان آزمایشگاه در کارگاهی دو روزه با حضور بیش از ١٢٠ استاد و محقق از دانشگاه‌ها، مؤسسات علمی و پژوهشی کشور فیلیپین که در حوزه پیش بالینی و تولید دارو فعال هستند، حاضر شدند.

 

در این برنامه دو روزه که 7 و 8 خردادماه در فیلیپین برگزار شد، دکتر سعید سرکار، رئیس مرکز تحقیقات علوم و تکنولوژی در پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، جایگاه فناوری در تحقیقات پیش بالینی را معرفی کرد.

 

سپس دکترمحمدرضا آی، رئیس آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، چگونگی تاسیس و راه اندازی این آزمایشگاه و معرفی تجهیزات و امکانات موجود در آزمایشگاه را برای حاضرین تشریح کردند.

 

فیلیپین" />

 

در بخش دوم این برنامه، تجهیزات و سیستم‌های تصویربرداری ویژه حیوانی توسط دکتر آی در مورد سیستم­‌های تصویربرداری پزشکی هسته­‌ای مانند دستگاه پت و اسپکت و کاربردهای آن­ها در تحقیقات معرفی شد.

 

در ادامه، دکتر حسین قدیری به معرفی سیستم تصویربرداری میکرو سی تی پرداخت و ضمن معرفی سیستم LOTUS-in vivo، محققین را با برخی از کاربردهای این مدالیته تصویربرداری آشنا نمودند.

 

 

آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در سال 96 با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نظارت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی تأسیس  شد. این آزمایشگاه عضو شبکه آزمایشگاهی است و اطلاعات توانمندی‌ها و خدمات این آزمایشگاه، در صفحه آزمایشگاه پیش بالینی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی ارایه شده است.