صفحه اصلی

کارگاه آموزش عدم قطعیت در آنالیزهای شیمیایی توسط آزمایشگاه کیمیای ناب تجزیه در کرج برگزار می‌شود.

عدم قطعیت، عدم اطمینان انسان را در مورد برخی اشخاص یا اشیا منعکس می‌نماید و بازه میان اطمینان کامل و عدم اطمینان محض را در بر می‌گیرد. عدم قطعیت یک عامل همراه با نتیجه اندازه‌گیری‏ است که محدوده مقادیری را معین می‌کند که نتیجه اندازه‌گیری‏ می‌تواند داشته باشد و مقدار آن نشان‌ دهنده سطح اطمینانی است که مقدار واقعی مورد اندازه‌گیری‏ شده در محدوده تعیین شده، قرار می‌گیرد. هدف از محاسبه عدم قطعیت در آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون، ایجاد اطمینان از صحت و دقت نتایج آزمون مطابق استاندارد ISO/IEC 17025 است.

 

در کارگاه آموزش عدم قطعیت در آنالیزهای شیمیایی، مطالب زیر آموزش داده می‌شود:

1- اصل اندازه گیری، اندازه ده، انواع خطاها و مفهوم عدم قطعیت

2- تصحیح نتایج و دقت و صحت

3- تکرار پذیری و تجدید پذیر

4- منابع عدم قطعیت و شناسایی آنها

5- روش اندازه گیری عدم قطعیت

6- توزیع احتمالی، نرمال، مستطیلی، ضریب حساسیت

7- عدم قطعیت بسط یافته و عدم قطعیت مرکب

 

آزمایشگاه کیمیای ناب تجزیه در زمینه آنالیز مواد در سال ۱۳۸۷ تاسیس و با فراهم سازی شرایط و تجهیزات لازم، موفق به دریافت گواهینامه آزمایشگاه همکار از سازمان ملی استاندارد، سازمان غذا و دارو و سازمان حفاظت محیط زیست شده است. این مجموعه هم اکنون به عنوان شرکت دانش بنیان در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

 

کارگاه آموزش عدم قطعیت در آنالیزهای شیمیایی چهارشنبه 26 تیرماه جاری به مدت 8 ساعت در آزمایشگاه کیمیای ناب تجزیه در شهر کرج برگزار می‌شود و برای حضور اعضای شبکه آزمایشگاهی در این کارگاه، 20 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

 

علاقمندان برای ثبت نام و هماهنگی بیشتر با شماره 34721834-026 تماس بگیرند.

 

اطلاعات توانمندی‌ها، تجهیزات و خدمات این آزمایشگاه در صفحه آزمایشگاه کیمیای ناب تجزیه در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارایه شده است.