آزمایشگاه مرکزی دستگاهی دانشگاه تهران به عنوان یکی از اعضای قطعی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، در حوزه‌های فناوری نانو و فناوری ساخت و تولید به دانشجویان و پژوهشگران کشور خدمات آزمایشگاهی ارایه می‌دهد.

این آزمایشگاه که در دو مجموعه دانشکده شیمی پردیس علوم دانشگاه تهران و دانشکده فیزیک پردیس علوم دانشگاه تهران مستقر است، شامل مجموعه‌ای از تجهیزات کاربردی برای بررسی کیفی و کمی مواد است که با هدف ارائه خدمات پژوهشی به دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران و سایر مراکز علمی، پژوهشی و صنعتی کشور تشکیل شده است. 

گفتنی است، در طول سال کارگاه‌های مختلف آموزشی با موضوع تجهیزات تحقیقاتی به همت این آزمایشگاه برای دانش‌پژوهان برگزار می‌گردد. 
نحوه ارائه خدمات دستگاهی و نرخ تعرفه‌های آنها در وب‌سایت آزمایشگاه مرکزی توضیح داده شده است. 

آزمایشگاه مرکزی دستگاهی دانشگاه تهران اهداف زیر را دنبال می‌کند:
• بهبود استفاده از امکانات و تجهیزات پژوهشی
• ایجاد بستر لازم برای انجام پژوهش‏‌های بنیادی و کاربردی
• ارتقای توان پژوهشی اعضای هیأت علمی، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و تمام پژوهشگران و محققین سایر دانشگا‌ه‌‌ها و مراکز
• ارتباط با سایر آزمایشگاه‌های داخل و خارج دانشگاه تهران، نهادها و شرکت‌های علمی، تحقیقاتی و صنعتی در راستای ارایه خدمات متقابل
• خرید و تجهیز دستگاه‌های جدید متناسب با درخواست رشته‌های گوناگون دانشگاهی و تحقیقاتی
• ارایه نتایج آزمایشات در کمترین بازه زمانی

برای مشاهده اطلاعات و توانمندی‎های آزمایشگاه مرکزی دستگاهی دانشگاه تهران در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی به اینجا مراجعه نمایید و یا فایل معرفی آزمایشگاه را از اینجا دریافت کنید.

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code